همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: فرمانداران قطعا خودشان را باید در قامت رئیس‌جمهور ببینند. یعنی اراده رئیس‌جمهور باید اراده و عظم و خواست شما باشد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در همایش استانداران و مدیران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور در محل وزارت کشور گفت: همه شما باید خوب و با روحیه و سیاست و تدبیر و طبق دستور رئیس‌جمهور و دولت عمل کنید. با ویژگی‌های منطقه‌ای و تدابیر محلی مصداق تجلی کثرت در وحدت یکی در همین حوزه اجراست.

 وی افزود: رئیس‌جمهور را مردم عزیز ما با رای بالا انتخاب کردند یعنی به برنامه‌هایش رای دادند. فرمانداران  قطعا خودشان را باید در قامت رئیس‌جمهور ببینند. یعنی اراده رئیس‌جمهور باید اراده و عظم و خواست شما باشد. ما موظف هستیم اراده ایشان را در عمل تجلی بدهیم از این رو معیار ما در انتخاب فرمانداران خارج از گرایشات سیاسی چه اصولگرایی چه اصلاح طلبی این بوده که افرادی با مشی اعتدالی و معتقد به برنامه‌های دولت و شخص رئیس‌جمهور باشند.

وزیر کشور یادآور شد: در این سه روزی که در اختیار شما هستیم، شورای معاونان چنین تصمیم گرفته‌اند که این جلسه را در پایان سال داشته باشیم و در سه روز تمام موضوعات و مسائل کشور را با شما در میان بگذاریم و عظم خود را جزم کنیم در شرایطی که وضعیت کشور ما از نظر سیاست بین‌المللی با ثبات نیست و در حوزه اقتصادی چنین نوساناتی داریم وابستگی ما به نفت هر تصمیم ما در عرصه بین‌المللی که عموما هم سیاسی است.

‌رحمانی‌فضلی تاکید کرد: برای ایجاد محدودیت اثر آن در قیمت نفت نشان داده می‌شود یا در حوزه‌های سیاسی وقایع و اتفاقاتی که رخ می‌دهد و نحوه حضور ما موجب می‌شود اقدامات و تصمیماتی اتخاذ شود که این تصمیمات در شرایطی سیاسی و اقتصادی ما و تبادلات و نظام بانکی ما تاثیر می‌گذارد. وقتی در منطقه با داعش درگیر می‌شویم و پشت داعش کشورهای بزرگ و مرتجع منطقه‌ای هستند آثار آن در حوزه سیاسی است یا وقتی آمریکا و اروپا در حوزه بین‌الملل از ما بغض دارند، تصمیماتی اتخاذ می‌کنند هم در حوزه‌های رسمی هم غیررسمی بین‌المللی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که در شرایط ما تاثیر می‌گذارد ما در یک شرایط عدم ثبات به تناسب اقدامات عمل می‌کنیم.

وی گفت: هرچند در داخل با اقتدار و ثبات در حوزه امنیتی و سیاسی و اقتصادی هستیم ولی در حوزه بین‌المللی متاثر هستیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم با این‌ها مقابله کنیم و این هم عزم و اراده ما برای  هدف ماست و نشان از توانمندی و اراده ملت است که در دولت تجلی یافته است.

رئیس شورای امنیت کشور گفت: من گفتم جلسه آزاد باشد معاونان وزارت خانه به نوبت باشند و فرمانداران خودشان را سانسور نکنند و هر ابهامی دارند بیان کنند باید به راه حل‌هایی برسیم که به صورت اقناعی از این جلسه بیرون برویم. برای اینکه نگاه کلی و جامع از شرایط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشیم من از آقای جهانگیری معاون اول خواهش کردم امروز در خدمت ایشان باشیم علی رغم اینکه دیر به ایشان اطلاع دادیم ولی ایشان حاضر شدند.

کد خبر 400122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha