همشهری آنلاین: ساخت خانه رویای زندگی برخی از افراد است، و اکنون به لطف خانه‌های بسته‌بندی شده، این رویا را می‌توان در کمتر از ۱۰ دقیقه به واقعیت تبدیل کرد.

خانه

براساس گزارش CNN، اين خانه‌ها كه توسط شركت انگليسي Ten Fold Engineering طراحي و ساخته شده‌اند، جعبه‌هايي با مساحت 60 متر مربع هستند،‌البته پس از آنكه جعبه از هم باز شد.

خانه

اين سازه‌هاي قابل حمل مي‌توانند خود را به صورت خودكار سرهم‌بندي كنند، بدون اينكه به پي و ماشين‌آلات سنگين نيازي داشته باشند. اين جعبه‌ها انواع مختلفي دارند كه هريك از سيستم اهرمي ويژه‌اي برخوردار اندكه بخش‌هاي مختلف سازه را همزمان با بازشدن جعبه از هم،‌به حركت درمي‌آورد.

از آنجايي كه مي‌توان جعبه‌ها را پس از جمع شدن مهر و موم كرد،‌مي‌توان وسايل زندگي را درون آنها ذخيره كرد. اين خانه‌هاي از پيش آماده با هدف ايجاد انعطاف‌پذيري براي مالكان ابداع شده‌اند. به گفته اين شركت،‌در جهان امروز سرعت‌عمل يك اصل است زيرا همه‌چيز با سرعت درحال تغيير است و هيچ‌چيز نمي‌تواند با سرعت تغييرات زندگي مدرن برابري كند.

اگرچه اين جعبه‌هاي تاشونده در اصل براي استفاده به عنوان خانه ساخته شده‌اند،‌اما مي‌توان از آنها به عنوان دفتر كار،‌فروشگاه،‌رستوران ، نمايشگاه و حتي مدرسه نيز استفاده كرد. قابل حمل بودن اين خانه‌هاامكان استفاده از آنها را در هر مكاني فراهم خواهد كرد. قيمت هريك از اين خانه‌ها كه uBox نام دارند، 129 هزار دلار اعلام شده‌است.

کد خبر 400132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha