سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: صدر اعظم آلمان از توافق ائتلافی حزبش با سوسیال دموکرات‌ها استقبال کرد و گفت، این مهم است که ما سریعا کارها و تلاشمان را آغاز کنیم.‌

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان این اظهارات را یک روز بعد از آن مطرح کرد که سوسیال دموکرات‌های چپ میانه‌رو رای قاطعانه به باقی‌ماندن در ائتلاف با بلوک محافظه‌کار مرکل دادند و حمایت مورد نیاز مرکل برای حفظ دولت ائتلافی‌اش و رسیدن به چهارمین دور صدراعظمی را فراهم کردند.

انتظار می‌رود پارلمان آلمان در ۱۴ مارس (23 اسفند) نشستی داشته باشد و در آن مجددا مرکل را به عنوان صدراعظم انتخاب کند و به این ترتیب طولانی‌ترین زمانی که آلمان در دوران پس از جنگ جهانی دوم بدون یک دولت جدید بعد از برگزاری انتخابات تجربه کرده پایان خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن،سوسیال دموکرات‌ها در ابتدا نسبت به تمدید دوباره ائتلاف با مرکل اکراه داشتند اما بعدا با توافقی که به آنها وزارت‌های امور خارجه، کار و دارایی را بدهد، موافقت کردند.

مرکل روز دوشنبه  14 اسفند در یک مصاحبه گفت، مسائل زیادی وجود دارد که به خاطر آنها دولت باید "سریعا کارش را آغاز کند".

 فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان قرار است دوشنبه 21 اسفند، آنگلا مرکل را برای انتخاب مجدد به صدراعظمی پیشنهاد دهد.

اشتاین‌مایر گفت: من فکر می‌کنم این که این دوره بی‌اعتمادی در آلمان پایان یافته برای کشور ما خوب است.

مرکل نیز در بیانیه کوتاهی گفت: اکنون بعد از شش ماه مردم حق داشتن یک دولت مستحکم را دارند.

او همچنین وعده داد تا با فرانسه در راستای تقویت اتحادیه اروپا همکاری کند و قول داد که در آینده بازار کار و اقتصاد آلمان را هر چه بیشتر تقویت کند.

مرکل تصریح کرد: چیزی که هر روزه داریم میبینیم و میشنویم این است که اروپا باید برخیزد و آلمان باید در کنار فرانسه و دیگر اعضای این اتحادیه صدایی قدرتمند داشته باشد.

او افزود: مسائل فوری،مساله سیاست‌های تجارت بین‌المللی که بسیاری از شغل‌ها به آن وابسته است، مساله باز بودن فضا برای رقابت با چین و مساله جنگ و صلح و وضعیت ترسناک در سوریه را شامل می‌شوند.

 

کد خبر 400134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha