همشهری آنلاین: ربیعی، سوال و استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت که آمادگی دارد همین هفته و حتی فردا برای پاسخ به استیضاح به صحن مجلس شورای اسلامی برود

ربیعی

علي ربیعی، وزير كار، در پاسخ به پرسش خبرنگاران ایرنا درباره اعلام وصول استیضاحش در مجلس گفت: مجلس حق دارد قضاوت کند و بگوید من تشخیص می‌دهم این فرد امروز صلاحیت اداره این کار را دارد یا ندارد؛ این کار جزو حقوق مجلس است.

وی افزود: من هم نه به عنوان وزیر بلکه به عنوان یک کنشگر سیاسی و اجتماعی دیرین که کسی نمی‌تواند سابقه من را در عرصه سیاسی و اجتماعی نادیده بگیرد، انتظارم این است که نمایندگان مطابق قانون اساسی و سوگندی که در مجلس قرائت کرده‌اند، هر آنچه را (در طرح استیضاح) مطرح می‌شود، به همان دلایل استیضاح کنند.

ربیعی با استقبال از طرح استیضاح در مجلس گفت: مایلم همین هفته به صحن بروم. تمایل دارم اگر مجلس باز باشد، فردا به صحن بروم. من هیچ مشکلی برای به صحن رفتن ندارم؛ هم مجلس قضاوت می‌کند و هم افکار عمومی قضاوت خواهند کرد.

وی افزود: امیدوارم در این موضوع با عدل و انصاف سخن گفته شود و من هم با خلوص و با آنچه مصلحت می‌دانم حتماً سخنان خود را مطرح خواهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور است؛ بدنه جامعه از لحاظ اجتماعی با این وزارتخانه بیشترین تماس را دارند و طبق محاسبات انجام شده سالی 300 میلیون بار مراجعه مردمی داریم.

ربیعی تاکید کرد: این بدان معنی است که هر ایرانی اولین تماسش در زمان تولد با ما آغاز می شود و این تماس برای درمان و پوشش های تامین اجتماعی ادامه می‌یابد.

وی افزود: فرد اگر تحت پوشش تامین اجتماعی باشد یا در گروه معلول، بازنشسته یا کارمند باشد، سالانه پنج تا شش بار به این وزارتخانه مراجعه می‌کند.

ربیعی یادآورشد: البته برخی نمایندگان به مناطق خود می‌روند و مشکلات را می‌بینند، آنها حق دارند و انتظار دارند به این مشکلات رسیدگی شود. امیدوارم مقدورات من را هم ببینند. من برای این دسته از نمایندگان که برای مشکلات مردم اقدام می‌کنند احترام قائل هستم و در مجموع این عمل (استیضاح) را به نفع ثبات و دموکراسی و مردم سالاری دینی کشور می‌دانم.

کد خبر 400168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha