همشهری آنلاین: یک دانش‌آموخته ریاضی دانشگاه هاروارد روشی ابداع کرده و بر اساس الگورتیم آماری توانسته است ۲۰ برنده نهایی اسکار نودم را درست پیش‌بینی و معرفی کند.

جایزه اسکار

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، بن سوزمر كه تحليلگر آمار در تيم بيسبال لس‌آنجلس داجرز است، امسال برندگان احتمالي 21 رشته اصلي اسكار را پيش‌بيني كرد كه برگزيدگان او در 20 مورد درست بودند. آكادمي اسكار هر سال در 24 رشته برگزيده معرفي مي‌كند و سوزمر اعلام كرده به دليل نداشتن آمار و اطلاعات كافي در بخش فيلم‌هاي كوتاه زنده و انيميشن، حدسي درباره برندگان اين سه رشته نزده است.

اين رياضيدان 25 ساله كه در 2015 در رشته رياضي كاربردي از هاروارد دانش‌آموخته شده، كار پيش‌بيني برندگان اسكار را از هفت سال پيش آغاز كرده است و بخت هر برنده را به درصد مشخص مي‌كند. از جمله معيارهاي سوزمر براي انتخاب فرد برگزيده در اسكار مي‌توان به نمره منتقدان، آمار بنگاه‌هاي شرط‌بندي و عملكرد فيلم يا شخص در ديگر جوايز و رويدادهاي معتبر منتهي به اسكار اشاره كرد.

امسال در برخي رشته‌ها پيش‌بيني سوزمر با درصد بسيار زياد درست از آب درآمد؛ از جمله در بخش بهترين بازيگر مرد كه بخت گري اولدمن براي بردن اسكار 78 درصد بود. فرانسيس مك‌دورمند با 75 درصد در بخش بهترين بازيگر زن و سم راك‌ول با 75 درصد در بخش بهترين بازيگر مرد مكمل ديگر پيش‌بيني‌هاي رياضيدان جوان بودند كه به حقيقت پيوستند.

از نظر سوزمر، امسال رقابت در بخش بهترين فيلم بسيار نزديك بود؛ به گونه‌اي كه «شكل آب» گي‌يرمو دل‌تورو با 36 درصد بخت اول بردن اسكار بود و پس از آن «سه بيلبورد بيرون ابينگ، ميزوري» با 31 درصد قرار داشت. اين در حالي است كه «كوكو» با 85 درصد بخت اصلي بردن اسكار بهترين انيميشن بود و در نهايت هم پيروز شد.

تنها رشته‌اي كه سوزمر در پيش‌بيني برنده آن درست عمل نكرد، اسكار بهترين مستند بلند بود. او پيش‌بيني كرده بود اين جايزه به احتمال 50 درصد به «چهره‌ها، روستاها» ساخته انيس واردا مي‌رسد، در حالي كه در نهايت مستند ضددوپينگ «ايكاروس» جايزه اين بخش را برد.

کد خبر 400305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha