همشهری آنلاین: شهردار تهران در پاسخ به حواشی ایجاد شده در خصوص برنامه بزرگداشت روز زن که در برج میلاد تهران برگزار شده بود، با بیان اینکه همه بچه زیر ۹ سال بودند، گفت: انتقاداتی که وارد شده در حدی درست بوده و بهتر بود که آن بخش از برنامه که از دختربچه‌ها استفاده کرده بودند، برگزار نمی‌شد.

محمد علی نجفی

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در حاشیه آئین گشایش بوستان نفس در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته (15 اسفند) مراسمی برگزار شد که بخشی از برنامه ممکن است اشکالاتی داشته باشد و انتقاداتی به آن وارد بوده، من هم در مورد این موضوع انتقاد کردم و خواستم که گزارشی ارائه شود. البته کسانی که برنامه‌ریزی کرده بودند برای این مراسم اعلام کرده‌اند که آن بخش از برنامه که در آن از دختربچه‌ها استفاده شده بود سنشان همه زیر هشت سال است.

وی افزود: به این ترتیب از نظر شرعی اشکالی وجود نداشته البته بهتر بود که این قسمت از برنامه اجرا نمی‌شد. من خودم این موضوع را قبول دارم.

شهردار تهران در خصوص تشویق اجرا کنندگان این برنامه در مراسم دیروز و انتقادات حول این موضوع گفت: من هنرمندانی که برنامه هنری اجرا کردند را تشویق کردم. در مورد دختربچه‌هایی که در برنامه استفاده شده بودند همگی زیر 9 سال بودند. چه دلیلی دارد من این برنامه را ترک می‌کردم. برنامه‌ای که برای بزرگداشت روز زن و حضرت فاطمه زهرا (س) بود و 2000 نفر از کارکنان شهرداری تهران در این مراسم حضور داشتند. من به احترام این افراد در این برنامه شرکت کرده بودم.

شهردار تهران تاکید کرد: مقرر بود که من پس از برنامه هنری به سالن برسم اما با توجه به تأخیر در آغاز برنامه به جای ساعت 9 ساعت 10:15 برنامه آغاز شد لذا در زمان اجرای برنامه هنری من در سالن بودم.

وی تصریح کرد: به نظر من در عین حال که انتقاداتی به اجرای برنامه وارد است بهتر بود که این قسمت از برنامه حذف می‌شد اما دلیلی برای ترک مراسم برای من نبود.

وی در خصوص ابلاغ در مجموعه شهرداری تهران برای رعایت شئونات اسلامی در اجرای مراسم‌ها گفت: قبلا گفتیم و از این به بعد هم می‌گوییم که در عین حالی که باید مراسم عید و شادی را پاس بداریم باید پایبند به ارزش‌ها و شئون اخلاقی و فرهنگی به عنوان یک ضرورت نیز داشته باشیم. بنابراین پس از اجرای این برنامه با توجه به اینکه عده‌ای ایرادات و انتقاداتی مطرح کرده بودند مجددا تاکید کردم که در هر برنامه شهرداری چه جشن‌های ملی و چه مذهبی باید شئونات اسلامی به طور کامل رعایت شود.

نجفی ادامه داد: در مورد این مراسم هم علاوه بر اینکه تذکر داده‌ام درخواست کردم گزارش مکتوبی داده شود که این گزارش در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 400313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha