پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماموران گمرک بازرگان در جریان ۲عملیات جداگانه ۳زن و مرد را که قصد داشتند با مخفی‌شدن در محموله‌های باری راهی ترکیه شوند، دستگیر کردند.

قاچاق انسان

به گزارش همشهری، چند روز پیش زمانی که مأموران گمرک بازرگان در مرز ایران و ترکیه سرگرم بررسی کامیون‌هایی بودند که قصد خروج از کشور را داشتند به یکی از آنها که بار پنبه حمل می‌کرد، مشکوک شدند. بررسی مدارک راننده نشان می‌داد که این کامیون محموله پنبه را از ترکمنستان بارگیری کرده و بعد از ورود به ایران قصد دارد از طریق مرز بازرگان به ترکیه برود.

مأموران برای بررسی بیشتر محموله کامیون آن را به قسمت ایکس‌ری بردند و هنگام عبور کامیون از مقابل ایستگاه ناگهان تصویری از یک مرد در داخل کامیون و بین محموله پنبه در مانیتور نمایان شد. مأموران پس از آن اقدام به بازکردن در کامیون کردند و به این ترتیب مرد جوان که قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشت، دستگیر شد.

در بررسی‌ها معلوم شد که او یک ایرانی است و قصد داشته از این طریق به ترکیه برود. وی پس از دستگیری در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. مرد جوان تنها فردی نبود که آن روز و هنگام خروج غیرقانونی از مرز دستگیر شد. مأموران گمرک در ادامه به کامیون دیگری که محموله مس حمل می‌کرد، مشکوک شدند. مبدأ این کامیون نیز کشور ترکمنستان و مقصد آن ترکیه بود.

مأموران هنگام عبور کامیون از دستگاه ایکس‌ری متوجه 2زن سالخورده شدند که در قسمت بار کامیون مخفی شده بودند. این دو نفر نیز دستگیر شدند و معلوم شد که اهل یکی از کشورهای همسایه هستند و قصد داشتند با این شگرد به ترکیه بروند که گیر افتادند. آنها نیز پس از دستگیری در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

بنابر اعلام روابط عمومی گمرک ایران، همزمان با فرارسیدن ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز کشفیات قاچاق انسان توسط مأموران گمرک نیز افزایش یافته است. اوایل اسفند نیز یک زوج جوان ایرانی با مخفی‌شدن در لای بار پنبه یک کامیون ترانزیتی قصد عبور از مرز و سفر غیرقانونی به ترکیه را داشتند که با هوشیاری مأموران گمرک شناسایی و دستگیر شدند. تاکنون بیش از 500مورد قاچاق انسان به‌صورت فردی یا گروهی، ایرانی یا اتباع سایر کشورها از سوی گمرک ایران کشف و در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است.

کد خبر 400364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha