همشهری آنلاین: حمله انتحاری در شهر کابل پایتخت افغانستان که در نزدیکی محل برگزاری آیین بزرگداشت بیست و سومین سالروز شهادت «عبدالعلی مزاری» رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان درغرب این شهر رخ داد، تاکنون ۹ کشته و ۲۲ زخمی برجای گذاشته است.

حمله انتحاری در کابل ۷ کشته و ۲۲ زخمی برجای گذاشت

گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از «وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان حاکی است که احتمال تغییر در آمار تلفات این حمله تروریستی وجود دارد.

این حمله حدود ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت محلی در منطقه «قلعه ناظر» شهر کابل و در مقابل مصلی شهید مزاری صورت گرفت که در این محل اجتماع مردمی برای بزرگداشت مقام یک شهید برپا بود.

به گفته شاهدان عینی انفجار در نخستین لایه ایست و بازرسی در خیابان منتهی به مصلی، وقتی که مهاجم از سوی نیروهای حفاظت مورد شناسایی قرار گرفت، اتفاق افتاده است.

در حالی وزارت کشور افغانستان تعداد کشته ها و زخمی ها را به ترتیب 9 و 22 تن اعلام کرده است که سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان بر اساس گزارش مراکز درمانی و بیمارستان ها تاکنون تعداد 4 کشته و 13 زخمی را تایید می کند.

تفاوت آمار در این حوادث طبیعی است چرا که برخی از مجروحان از محل حادثه به بیمارستان ها مراجعه نمی کنند و برخی از کشته ها نیز از سوی خانواده هایشان با هماهنگی نیروهای پلیس از همان محل به منازل خودشان منتقل می شوند.

به گفته مجروح زخمی ها در نزدیک ترین بیمارستان محل حادثه تحت درمان قرار گرفته اند و از وضعیت کلی آنها تاکنون گزارش کامل منتشر نشده است.

برخی منابع امنیتی به رسانه های افغانستان گفته اند که گروه تروریستی طالبان پیش از این به مسئولان برگزار کننده آیین شهید مزاری هشدار داده و خواستار لغو آن شده بودند.

در آیین شهید مزاری شخصیت های سیاسی، نظامی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند و انفجار همزمان با سخنرانی محمد محقق معاون دوم عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی به وقوع پیوست که سبب ایجاد بی نظمی میان جمعیت حاضر شد که با تداوم سخنرانی محقق آرامش به جمع بازگشت و این آیین تا پایان وقت تعیین شده ادامه یافت.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان نیز در ارتباط با حمله تروریستی مصلای شهید مزاری پیام تسلیتی منتشر کرد و درآن با بازماندگان جانباختگان ابراز همدردی و برای کشته شدگان مغفرت الهی طلب کرده است.

این دومین حمله انتحاری در کابل است که بعد از ارایه بسته پیشنهادی دولت افغانستان برای شروع مذاکرات صلح با طالبان که 9 اسفند ماه جاری در نشست «پروسه کابل» رونمایی شد، در این شهر رخ می دهد.

در حمله انتحاری صبح جمعه 11 اسفند ماه جاری که در مسیر تردد خودرو نیروهای پیمانکار خارجی در شهر کابل اتفاق افتاد، یک کودک کشته شد و 24 تن زخم برداشتند که دو نیرو پیمانکار استرالیا نیز در میان زخمی ها بودند.

کد خبر 400395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha