همشهری آنلاین: سخنگوی دولت نسبت به تعرض عده‌ای به سفارت کشورمان در لندن واکنش نشان داد و تاکید کرد این موضوع واکنش قاطع جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا،محمد باقر نوبخت در حاشیه نخستین روز از سیزدهمین همایش سراسر روسا و مدیران پلیس راهور ناجا که در مقرر مرکزی پلیس برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره   تعرض به سفارت کشورمان در لندن از سوی عده‌ای  گفت:  همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کردند این اقدام به شدت از سوی جمهوری اسلامی ایران تقبیح شد و در حال حاضر نیز همکاران من در وزارت امور خارجه با تمام توان اقدامات را پیگیری خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا عملکرد پلیس لندن در محافظ از سفارت و جلوگیری  از این حادثه مناسب بوده یا خیرگفت: اینکه چند فرد مسلح به صورت غیر قانونی وارد مکانی شوند که از نظر عرف بین المللی باید مورد حمایت آن کشور باشد و بعد از چند ساعت پلیس با آنان برخورد کند نشان می دهند که آنان قوانین را رعایت نکرده‌اند و در این زمینه جمهوری اسلامی واکنش قاطعی خواهد داشت.

نوبخت همچنین در ادامه از حضورش دراین همایش اظهار کرد:‌ امروز  به همایش آمده‌ام که از سوی دولت و رییس‌جمهور از انسان های شریفی که در سطح خیابان و در هوای آلوده برای ایمن‌بخشی به معابر درخدمت مردم هستند قدردانی کنم از سوی دولت از نیروی انتظامی تشکر می‌کنم.

وی درباره حمایت‌های دولت از نیروی انتظامی گفت: پلیس برای آن‌که به اهدافش برسد باید از سوی دولت پشتیبانی شود و علی رغم آن‌که ممکن است همه منابع ما تحقق پیدا نکند اما ما در تلاش هستیم تا برای تخصیص اعتبارات ناجا با مشکلی روبرو نباشیم.

سخنگوي با بیان  این‌که «آن‌چه ظرفیت و شایستگی نیروی انتظامی ما نمی‌توانیم طبق آن عمل کنیم» گفت: در تلاشیم که برای سال جاری اعتبارات ناجا و به ویژه اعتبارات جاری را پرداخت کنیم تنها دو دستگاه است که ما موظیم این طور رفتار کنیم یکی آموزش  ویکی خدمات مربوط به صندوق‌های بازنشستگی است.

نوبخت در ادامه سخنان خود رفت و آمدها و چنین دیدارهایی را پر برکت توصیف کرد و گفت: برای این‌که ناجا بتواند به نحو شایسته‌تری در سال 97 خدمت کند برابر توافقات صورت گرفته دربودجه 97 پیش‌بینی‌هایی کرده‌ایم و تمام تلاش ما این است که دولت خدمات بهتری در این زمینه ارائه کند.

وی ادامه داد:‌ از پانزدهم  این ماه  شروع به پرداخت حقوق‌ها کرده‌ایم. امسال دولت بیش از 30 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هزینه کردو 4500 میلیارد تومان نیز در دست توزیع است و امیدواریم بعد از پرداخت حقوق‌ها درباره آن اقدام کنیم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده گفت: در سال آینده به مراتب وضع بهتری خواهیم داشت. امسال در برخی از ماه‌ها عملکرد فروش ما کمتر از 40 دلار بود اما الان وضع بهتر است.

وی همچنین از افزایش 10درصدی حقوق و دستمزد برای سال آینده خبر داد و گفت: همچنین برای پرداختی بازنشستگان نیز 3400 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم. در سال آینده 73هزا 400 میلیارد تومان برای ایجاد یک میلیون 33 هزار فرصت شغلی پیش بینی کرده‌ایم و بالغ بر 126 هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری طرح‌های عمرانی پیش بینی کرده‌ایم. همه چشم اندازهای برای سال آینده خوب بوده و سال آینده رشد اقتصادی بهتری خواهیم داشت.

 

 

کد خبر 400487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha