همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی این نیرو برای کمک به بهبود وضعیت منابع طبیعی کشور در حوزه درخت و درختکاری خبر داد.

کیومرث حیدری

 

به گزارش نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز شنبه در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری این نیرو که در ستاد فرماندهی نزاجا، برگزار شد با اشاره به اهمیت طبیعت و منابع طبیعی اظهار کرد: نیروی زمینی همواره به درخت و درختکاری و حفظ منابع طبیعی توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه این کار با برکت ریشه در فرامین مقام معظم رهبری دارد، افزود: نیروی زمینی اعلام آمادگی می کند تا در هر جایی که لازم باشد جهت کاشت نهال و کمک به منابع طبیعی و بهبود وضعیت طبیعت کشور حضور یابد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه کاشت نهال و کمک به طبیعت کشور را باید نوعی صدقه جاریه تلقی کرد، ادامه داد: یکی از موارد بسیار ضروری حفظ طبیعت و محیط زیست و پرداختن به درخت و درختکاری است که نیروی زمینی در این رابطه اهتمام ویژه دارد.

وی گفت: نیروی زمینی ارتش از صبح تا شب با طبیعت سر و کار دارد، از این رو یکی از پیوست های ما در تمامی رزمایش ها این نزاجا این است که بعد از رزمایش اگر لطمه ای به طبیعت وارد شده است آن را جبران کنیم.

امیر سرتیپ حیدری اضافه کرد: به طور کلی سعی ما بر این است که رزمایش های خود را مناطقی انجام دهیم که خالی از پوشش های طبیعی باشد و به طبیعت آسیبی نرسد.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه ما مطاع امر فرماندهی معظم کل قوا هستیم، افزود: ما اعلام آمادگی می کنیم تا در هر مکان و یا هر مقیاس و گستره ای از کوه ها و زمین های مورد نظر جهت انجام درختکاری حضور یابیم و خلاهای احتمالی را پر کنیم.

بر اساس این گزارش ، در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری این نیرو، تفاهمنامه همکاری میان امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و«خلیل آقایی» ، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضا رسید.

همچنین در این مراسم فرمانده نیروی زمینی ارتش و معاون وزیر جهاد و کشاورزی به صورت نمادین یک نهال غرس کردند.

کد خبر 400497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha