شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجمین مجموعه تلویزیونی با محوریت گروه موسیقی راک «بیتلز» ساخته می‌شود.

موسیقی

به گزارش ایسنا، «سی.بی.آر» نوشت: سریالی تلویزیونی درباره اعضای گروه معروف «بیتلز» به زودی ساخته می‌شود.

این مجموعه تلویزیونی براساس رمانی از «ویوک جی. تیواری»، «اندرو سی. رابینسون» و «کایل بیکر» شکل می‌گیرد. کتاب «پنجمین بیتل: داستان برایان اپستاین»، رمانی گرافیکی است که به داستان فعالیت‌های «اپستاین» ـ مدیر برنامه‌های گروه «بیتلز» ـ پرداخته است.

«تیواری» علاوه بر نویسندگی فیلمنامه این پروژه، ‌در تهیه آن هم دستی دارد و برای این کار، به کاتالوگ ترانه‌های «جان لنون ـ پل‌مک‌کارتنی» که کمتر کسی به آن دسترسی داشته، دست پیدا کرده است.

«برایان اپستاین» که این سریال تلویزیونی با تمرکز بر کارهای او ساخته می‌شود، از شخصیت‌های تاثیرگذار بر روند مشهور شدن گروه «بیتلز» بوده است. او این گروه انگلیسی را در کلوبی در لیورپول کشف کرد، استعدادشان را شناسایی و به آن‌ها کمک کرد تا به شهرت بین‌المللی برسند.

«بیتلز» گروه انگلیسی راک بود که اعضای آن «جان لنون»، «پل مک‌کارتنی»، «جورج هریسون» و «رینگو استار» (از سال ۱۹۶۲) بودند. این چهار هنرمند در دهه ۱۹۶۰ فعالیت خود را آغاز کردند و بعد از ۱۰ سال همکاری، در سال ۱۹۷۰ میلادی از هم جدا شدند.

آن‌ها فقط در انگلیس بیش از ۴۰ تک‌آهنگ و آلبوم به بازار عرضه کردند که در رتبه نخست جدول موسیقی این کشور قرار گرفت. این موفقیت در بسیاری از کشورهای دیگر نیز تکرار شد. «بیتلز» با فروش جهانی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نسخه از آثارش، پرفروش‌ترین گروه موسیقی جهان و یکی از پرفروش‌ترین‌های موسیقی جهان لقب گرفت. «پل مک‌کارتنی» و «رینگو استار» تنها بازماندگان این گروه موسیقی انگلیسی هستند.

کد خبر 400508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha