همشهری آنلاین: فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شناسایی پیکر ۴۲ نفر از مسافران هواپیمایی آسمان، از توقف پرواز بالگردها برای سومین روز متوالی در ارتفاعات دنا خبر داد.

هواپیماهای ATR۷۲ آسمان

عباس بهشتی رو در گفت‌وگو ایلنا گفت: متاسفانه شرایط جوی اجازه پرواز به بالگردها را در سومین روز متوالی نمی‌دهد و امکان جست‌وجو و انتقال بقایا و پیکرهای اجساد مسافران هواپیمایی یاسوج به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتقال اجساد بدون حضور بالگردها با مشکلات خاص خود روبه‌رو است، اظهار داشت: کار انتقال اجساد به صورت پیاده روزانه به بیش از 20 ساعت زمان نیاز دارد تا بتوانند آنان را از محل سقوط هواپیما به پایین انتقال دهند.

فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط کنونی جوی در محل سقوط هواپیمایی یاسوج را سخت عنوان و خاطرنشان کرد: محل تجمیع اجساد شناسایی شده و امیدواریم با متعادل شدن شرایط جوی کار انتقال آنان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

بهشتی رو گفت: قسمتی از برف‌های برداشته شده در محل سقوط هواپیما مربوط به بال چپ و دم هواپیما بوده اما برف باریده بر قسمت بال راست و همچنین قسمت جلوی هواپیما برداشته نشده زیرا ارتفاعات برف در این دو قسمت به بیش از پنج متر می‌رسد.

وی افزود: جابجایی برف‌ها در قسمت راست و همچنین جلوی هواپیما نیاز به زمان بیشتری دارد که به نظر می‌رسد این دو قسمت محل تجمیع اجساد و پیکرهای مسافران هواپیمایی یاسوج باشد.

وی در بخشی از سخنان خود از احداث دو جان‌پناه به ابعاد 2*3 متر با تمام امکانات جهت استقرار 40 کوهنورد در نزدیکی محل سقوط هواپیما خبر داد و یادآور شد: در تلاش هستیم که چادری خریداری و در ارتفاع چهار هزار و 50 متری برپا کنیم تا کوهنوران بتوانند در هر شرایط جوی کار شناسایی بقایای پیکرها و انتقال آنها به پایین را انجام دهند.

وی گفت: روز گذشته یکی از خلبانان شناسایی در محل سقوط هواپیما به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی با مشکل مواجه شد که خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت. به همین دلیل دیگر اجازه نمی‌دهیم در شرایط نامناسب جوی بالگردها به پرواز درآیند.

فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد وزش باد در ارتفاعات دنا به خصوص در منطقه سقوط هواپیما را بیش از 50 کیلومتر در ساعت عنوان و خاطرنشان کرد: با چنین وزشی امکان اینکه بالگردها به پرواز درآیند به هیچ عنوان وجود ندارد .

فرماندار دنا در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی حدود 150 بقایا و پیکر مسافران شناسایی شده هواپیمای یاسوج و انتقال آنها به پزشکی قانونی این استان خبر داد و اظهار داشت: 130 بافت و بقایای پیکرها متعلق به 42 نفر از مسافران این سانحه هوایی است.

بهشتی رو گفت: هشت پیکری که به خانواده‌های آنان واگذار شده بیش از 60 درصد جسد هر کدام از این مسافران بوده و اکنون بین پنج تا 55 درصد پیکر برخی از مسافران نیز به پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده است.

وی گفت: اسامی اجساد شناسایی شده در اختیار پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و ما نمی‌توانیم در این زمینه اظهارنظر کنیم.

فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی کامل نیروهای امدادی و بالگردها برای انتقال پیکرهای اجساد مسافران سانحه هوایی یاسوج خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با مساعد شدن شرایط جوی کار انتقال با سرعت بیشتری انجام شود.

بهشتی رو گفت: در سه روز گذشته هیچ کدام از بقایا و اجساد مسافران سانحه هوایی یاسوج به پایین انتقال داده نشده و همه ما منتظر مناسب شدن شرایط آب و هوایی هستیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، 65 مسافر و خدمه هواپیمایی آسمان در روز 23 بهمن ماه امسال در ارتفاعات دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سقوط هواپیما کشته شدند.

کد خبر 400522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha