همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید کار گروه مشترکی بین وزارتخانه‌های بهداشت و ارتباطات، برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت تشکیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری

به گزارش همشهري آنلاين، محمدجواد آذری جهرمی، در جلسه صبحانه کاری با وزیر بهداشت در ستاد وزارت بهداشت، پيشنهاد داد كه برای پیش‌برد اهداف و همکاری‌های مشترک با وزارت بهداشت، کارگروه مشترک میان دو وزارتخانه برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت تشکیل شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار داشت: در دنیا کسب و کارهای نوپا در حوزه بهداشت و سلامت موفقیت‌های زیادی را کسب کرده اند در حالي‌كه در کشور کسب و ‌کارهای نوپا در این حوزه نیاز به مجوزهای زیادی دارند که کار را به تاخیر می‌اندازد.

او با معرفی اپلیکیشنی که با اخذ نسخه از کاربر، داروها را تحویل می‌دهد گفت: در آمریکا وقتی مطالعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که بهترین و موفق‌ترین کسب و کارهای نوپا در این حوزه فعال هستند.

جهرمي به وجود مجوزهای مختلف فعالیت کسب و‌کارهای نوپا در حوزه دستگاه‌های دولتی اشاره كرد و گفت: با اینکه تعدد مجوزها فعالیت کسب و کارهای نوپا را با اختلال روبرو می‌کند اما این مجوزها اجازه فعالیت به کسب و کارها را می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با ظهور کسب و کارهای نوپا، در کنار ایجاد شغل‌های جدید، شغل‌هایی از بین می‌رود، براساس آمار مکنزی تا سال 2025، در مجموع 800 هزار شغل در انگلیس از بین می‌رود در حالیکه 3.5 میلیون شغل جدید جایگزین آنها می‌شود.

  • استقامت دربرابر کسب و کارهای نوپا مساوی است با عقب ماندگی و بیکاری

او مشخص کردن شاخص‌ها را برای آزادسازی امور و سپردن به کسب و کارهای نوپا مناسب دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که استقامت جلوی تحولات و کسب و کارهای نوپا در نهایت مساوی است با عقب ماندگی که بیکاری و عدم توسعه را به همراه دارد.

تکمیل اتصال همه مراکز بهداشت روستایی به شبکه، اتصال سامانه‌های درمانی به بانک اطلاعاتی سایر دستگاه‌ها همچون سازمان ثبت احوال، از ديگر مباحث مطرح شده در اين جلسه بود كه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان خرداد ماه سال آینده را زمان تعیین تکلیف نهایی آنها اعلام کرد.

کد خبر 400611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha