همشهری آنلاین: هشتادمین فصلنامه سینمایی فارابی ویژه «شخصیت و شخصیت‌پردازی» در قالب ۱۱ مقاله تخصصی از سوی انتشارات بنیاد سینمایی فارابی به مدیرمسئولی علیرضا تابش و سردبیری مسعود نقاش‌زاده منتشر شد.

فصلنامه فارابی

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای این فصلنامه آمده است: چرا باید موضوع شخصیت‌های سینمایی را بررسی کرد؟ نقاط مشترک بین شخصیت‌های رمان، تئاتر و سینما کم نیست. اساس شخصیت هر چه و در هر ساختار ادبی که باشد، دسترسی به شخصیت‌ها هیچ‌گاه «مستقیم» نیست. شخصیت یا شخصیت نمایشی همیشه محصول یک ساختار متنی است که مرتبط با خاستگاه، شیوه معرفی و بیان خود را می‌یابد. خاستگاه شخصیت هر چه باشد نشانه‌ای است برای ساختن دنیایی خیالی و ضروری...

شخصیت‌های سینمایی، پنج معیار شخصیت‌سازی نمایشی، شخصیت‌پردازی شخصیت‌های غایب، اودیسه‌ای برای ضدقهرمان، معنا و انتقال‌دهنده معنا: شخصیت اصلی و پیش‌فرض، روان‌پریشی در فیلم‌ها، میزانسن و شخصیت‌پردازی، جامعه‌شناسی شخصیت، توصیف شخصیت‌های سینمایی، الگوپذیری جامعه از قهرمانان سینمایی و چالش تغییر: سه پرسش مربوط به شخصیت اصلی عناوین موضوعی فصلنامه جدید بنیاد سینمایی فارابی است.

ژاکلین نقاش، شاهپور شهبازی، احمد الستی، وحیدالهی موسوی، فرانک آرو، ساناز فلاح‌فرد و مرتضی منادی به عنوان نویسنده و نوشین دیانتی، محمدرضا سهرابی و کتایون امیراحمدی به عنوان مترجم با فصلنامه فارابی همکاری داشته‌اند كه شماره ۸۰ (دوره بیستم/ شماره چهارم) آن در ۲۵۲ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 400632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha