همشهری آنلاین: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد که این سازمان به دنبال تسهیل جلب مشارکت دغدغه‌مندان حوزه محیط زیست است.

دولت به‌تنهایی نمی‌تواند در حوزه محیط زیست موفق باشد

به گزارش ایسنا، کاوه مدنی در نشست تخصصی خیابان ولی‌عصر که ديروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در معاونت آموزش و پژوهشی محیط زیست جلب مشارکت مردم و تسهیل فعالیت دغدغه‌مندان محیط زیست در راستای منافع ملی است. ما در این فرایند قانونگرا خواهیم بود. برخی فکر می‌کنند که فقط سمن‌ها باید در حوزه محیط زیست فعالیت کنند اما هر کسی که در این حوزه دغدغه داشته باشد می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: ما در معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم گرفتیم به جای این که مغلوب جریانات بیرونی شویم خودمان جریان‌سازی کنیم و ضریب حساسیت جامعه را بالا ببریم. اولین اقدامی که انجام شده اجرای پویش بی‌زباله است. در ابتدا تصمیم گرفتیم خودمان اقداماتی در سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حذف بطری‌های آب انجام دهیم.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار کرد: در چالش بی‌زباله افراد یکدیگر را دعوت می‌کنند که برای زباله‌های محیط زندگی خود کاری انجام دهند. ما با شعار از خودمان شروع کنیم تلاش می‌کنیم این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم.

مدنی تصریح کرد: ما به دنبال برداشتن سنگ‌های بزرگ نیستیم زیرا کارهای کوچک در کنار همدیگر مثل صخره هستند. مردم بهترین وسیله برای تاثیرگذاری در حوزه محیط زیست هستند و دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق شود.

کد خبر 400681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha