همشهری‌آنلاین: رئیس‌ جمهور روسیه در مستند جدیدی که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور منتشر شده تاکید کرده تحت هیچ شرایطی شبه جزیره کریمه را به اوکراین پس نخواهد داد.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان این مستند دو ساعته جدید تحت عنوان "پوتین" به خبرنگاری که از او پرسید آیا شرایطی وجود دارد که طبق آن رهبر روسیه آماده باشد تا از شبه جزیره کریمه دست بکشد، گفت: آیا شما عقلتان را از دست داده‌اید؟! چنین شرایطی وجود ندارد و نخواهد داشت!

پس از انقلاب حمایت‌شده از سوی غرب که باعث سرنگونی دولت تحت حمایت کرملین در کی‌یف شد، روسیه در سال 2014 میلادی شبه جزیره کریمه اوکراین را به روسيه الحاق کرده و از شبه‌نظامیان روس زبان در شرق اوکراین حمایت کرد.

الحاق این شبه جزیره به روسیه منجر شد تا در بحبوحه جدی‌ترین بحران در روابط مسکو با غرب از زمان پایان جنگ سرد، آمریکا و اروپا تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کنند.

این مستند به تهیه‌کنندگی آندری کوندراشوف، خبرنگار روس و سخنگوی کمپین پوتین شامل چندین مصاحبه با تعدادی از متحدان و دوستان پوتین است، از جمله گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان و سرگئی رولدوگین، نوازنده ویولن سل و دوست دوران بچگی پوتین که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در تاریخ 18 مارس (27 اسفند)، منتشر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،ایگور سچین، مدیر اجرایی غول نفتی روسنفت در جریان این مصاحبه گفت: نزدیک به 30 سال است که تحت رهبری پوتین در سمت‌های مختلف خدمت کرده‌ام و می‌توانم بگویم که ولادیمیر پوتین یک فرد کاملا دقیق و محتاط است.

او افزود: صادقانه باید بگویم که در طی این سال‌ها هیچ اشتباهی از او مشاهده نکرده‌ام‌. پوتین در تصمیم‌گیری‌هایش بسیار دقیق و محافظه‌کار است.

پوتین در جریان این مستند در رابطه با مسائل مختلف از جمله خانواده، ‌دوران کودکی،‌ علائق و شادی‌هایش صحبت می‌کند و تاکید دارد که فردی کاملا بخشنده است.

او گفت: من بخشنده هستم اما نه در رابطه با همه چیز. به طور مثال خیانت را هرگز نمی‌بخشم.

کد خبر 400684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha