همشهری آنلاین: رئیس مجلس با بیان اینکه نظام اداری فرسوده است و نمی‌توان برای اشتغالزایی در کشور روی آن حساب کرد، گفت: فرصت‌های اشتغال از بین مردم خلق می‌شود.

علی لاریجانی

به گزارش ايرنا، علی لاریجانی که به خراسان رضوی سفر کرده است در نشست شورای اداری شهرستان قوچان بر توسعه صادرات تاکید و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل چابک و هوشیار است و به رغم آشفتگی منطقه خاورمیانه کشتی خود را به خوبی هدایت می کند.
وی افزود:‌ هنوز برخی مشکلات در عرصه بین‌المللی وجود دارد، برخی شیطنت‌هایی می‌کنند و هیاهو براه می اندازند و در منطقه مسئله ساز می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سالهای گذشته جمهوری اسلامی گامهای بلندی برای توسعه روابط و حل مسائل منطقه برداشت و در مورد مساله انرژی هسته‌ای نیز به درستی و با دقت عمل کرد اما دیگ جوشانی در منطقه است و کشورهای اطراف دچار مشکل هستند.

وی افزود: چالش‌هایی هم در منطقه داریم. برخی کشورها که مسئله ساز شده بودند حرف بیهوده می‌زدند، غرش‌های نابهنگامی در سطح بین‌المللی می‌کردند و دست به تهدید می‌زدند. اگر سخنان غربی‌ها را نسبت به تصمیمات ایران بررسی کنیم خواهیم دید که آنان نیز به رفتار سنجیده ایران در منطقه خاورمیانه اذعان دارند. با این حال دشمنی‌های خود را با کشورمان بیشتر می‌کنند که این مسئله باید باد دقت رصد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی که در راس آن رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند در موارد بین‌المللی آراسته و دقیق تصمیم می‌گیرد و این مهم نقطه مقابل حرف‌های سطحی است که برخی رسانه های داخلی و خارجی در این حوزه بر زبان می‌آورند.

لاریجانی به شرایط سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه اشاره و بیان کرد: شرایط بگونه‌ای است که باید به دنبال آبادانی کشور باشیم زیرا بسترهای خوبی برای کار و تلاش فراهم شده و برخی چالش‌ها نیز برطرف شده‌اند. شرایط برای تحولات اقتصادی در کشور مهیاست شاید قوای سه گانه در برخی مسائل سیاسی با هم اختلاف نظر داشته باشند اما با تبعیت از نظر رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنند با هم افزایی و همگرایی گام بردارند.

وی ادامه داد: اشتغال با حرف زدن حل نمی‌شود بلکه باید بسترهای سرمایه گذاری در کشور فراهم شود. قطعا وقتی کار دست مردم بیافتد اشتغال هم ایجاد می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلابی بودن به این معنا است که حواشی کم و به مشکلات مردم رسیدگی شود زیرا اگر اختلاف سلائق باعث درگیری بین مردم شود دیگر انقلابی و مسئولیت شناس بودن مانعی برای گسترده شدن اختلافات نیست.

وی افزود: نظام اداری فرسوده است و نمی‌توان برای اشتغالزایی در کشور روی آن حساب کرد. فرصت‌های اشتغال از بین مردم خلق می‌شود.

کد خبر 400741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha