همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت گفت: اگر رویکرد سلامت را در همه سیاست‌ها اعمال کنیم، آن‌وقت است که در حوزه سلامت موفق عمل کرده‌ایم.

معاون وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، سید محمدهادی ایازی،  در نخستین مجمع سلامت استان اصفهان افزود: نظام سلامت در همه جای دنیا باید رویکرد اجتماعی شدن داشته باشد و  در اين حوزه بايد کارهای بین‌بخشی انجام شود تا بتوان برای سلامتی مردم کاری کرد.

او بر پيروي از سبك زندگی سالم براي ايراني‌ها تاكيد كرد و گفت: تا زمانی که از نعمت سلامتی برخوردار هستیم، قدر آن را نمی‌دانیم. حفظ سلامتی خود و اطرافیان، بر عهده خودمان است و سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی همگی به هم‌  وابسته هستند.

ايازي افزود: هر کسی در برابر اعضای خانواده خود و اجتماعی که در آن زندگی می‌کند،  وظیفه و تکلیف دارد  اما آیا همه مردم به این مورد توجه می‌کنند.

 او خاطر نشان كرد: سبک زندگی سالم با ورزش، عدم مصرف دخانیات، تغذیه سالم و بدون نمک و چربی به دست می‌آید.

معاون وزير بهداشت تاكيد كرد: ۱۲ درصد مردان و ۱۶ درصد زنان به افسردگی مبتلا هستند. آسیب‌های اجتماعی که امروز با آن‌ها روبه‌رو هستیم از دلایل این افسردگی است و لازم است که به سلامت اجتماعی نیز در این باره توجه شود.

ایازی بر ضرورت لزوم توجه به سلامت اجتماعی از سوي نهادهای فرهنگی تاكيد كرد و گفت: همه نهادها و دستگاه‌ها در حوزه سلامت وظیفه و مسئولیت دارند، ۲۵ درصد وظایف بر عهده وزارت بهداشت است و مابقی بر عهده دستگاه‌ها و نهادهای دیگر است.

او تصريح كرد: بسیاری از افراد جامعه به رفتارهای خود که رفتارهای پرخطری هم است، توجهی ندارند و اين مسئله به دليل پایین بودن سواد سلامت مردم است.

ايازي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: حدود ۵ هزار تخت بیمارستانی در ایران باید به حوادث رانندگی اختصاص پیدا کند و مسلم است که با کاهش سوانح رانندگی، تخت‌های بیمارستانی نیز کاهش می‌یابد. این‌جا ست كه وظیفه دیگر نهادها برای افزایش سلامتی در جامعه مشخص می‌شود.

معاون اجتماعي وزير بهداشت افزود: اگر همه اعتبارات خود را صرف ساخت بیمارستان کنیم اما اقدامی برای پیشگیری از بیماری‌ها نکنیم، باز هم موفق نخواهیم شد و با کمبود بیمارستان مواجه می‌شویم، سبک زندگی سالم با ورزش، عدم مصرف دخانیات، تغذیه سالم و بدون نمک و چربی است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ابراز داشت: مشارکت فعال و آگاهانه افراد و جامعه در سلامت منجر به سلامت اجتماعی و جامعه می‌شود.مشارکت ساختارمند به این معناست که حتی مجمع محله‌محور سلامت شکل بگیرد، کانون‌های سلامت محلات باید تشکیل شود تا مشارکت ساختارمند مردم در سلامت مهیا شود.

ايازي تاكيد كرد: این مشارکت‌ها باید داوطلبانه اما مسئولانه باشد، عدالت در مشارکت رعایت شود و در همه محلات یک استان،  باید کانون سلامت محلات را تشکیل داد چرا كه در سال‌های آینده با پدیده سالمندی مواجه خواهیم بود. باید طرز برخورد با سالمندان را در همین کانون‌های سلامت محلات به مردم آموزش داد.

معاون وزير بهداشت گفت: از طريق راهكارهاي قانوني، بايد مشاركت مردم را در حوزه سلامت، افزايش داد.

کد خبر 400745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha