سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری شیلی با امضای حکمی، قانون جدید برای حفاظت از آب‌های ساحلی این کشور تا امتداد تقریبا ۶۴۰۰ کیلومتری را تایید کرده که به موجب آن ۹ حفاظتگاه دریایی احداث می‌شود.

قانون جدید شیلی برای حفاظت از آب‌های ساحلی

به گزارش ایسنا، میچل باچله که این هفته ریاست جمهوری‌اش در شیلی به پایان می‌سد با تاکید بر این که شیلی نیاز به ایجاد پایگاهی برای حفظ قلمرو دریایی خود برای آینده دارد، دستور اجرای این حکم را داده است.

شیلی امسال هم چنین با اجرای قانونی، متعهد به احداث شبکه‌ای گسترده از پارک‌های ملی شده است.

این قانون جدید حفاظتی، مناطق دریایی تحت حفاظت دولت شیلی را از ۴.۳ درصد به ۴۲.۴ درصد افزایش داده و محدوده حفاظت از حیات دریایی را به تقریبا ۱.۴ میلیون کیلومتر مربع از دریای اطراف شیلی می‌رساند.

یکی از حفاظتگاه‌های جدید اطراف جزایر "دیگو رامیرز" و زیستگاه شیرهای دریایی و نهنگ‌ها است و دیگری اطراف جزایر "خوان فرناندز" را پوشش می‌دهد.

به گزارش بی بی سی، شیلی در سپتامبر سال گذشته یک پارک دریایی بزرگ اطراف جزیره ایستر تاسیس کرده که زیستگاه گونه‌های منحصر به فرد همین منطقه است و به وسعت خود کشور شیلی است. در حفظ و نگهداری این پارک از مشارکت مردم بومی منطقه نیز استفاده می‌شود و در عین حال این افراد اجازه ماهیگیری در این منطقه حفاظت‌شده دریایی را دارند.

کد خبر 400780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha