چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی که منابع مالی آن را لری پیج، از بنیانگذاران گوگل، تامین می کند از یک تاکسی پرنده خودکار الکتریکی پرده برداری کرده است.

یک تاکسی پرنده جدید آزمایش شد

برد این دستگاه پرنده با یک شارژ کامل صد کیلومتر و سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

این تاکسی می تواند به صورت عمودی بلند شود یا فرود آید.

به گزارش بي بي سي، شرکت سازنده به نام کیتی هاک در وبسایتش نوشت که خدمات آن در آینده برای اجاره عرضه خواهد شد.

کیتی هاک گفت که این دستگاه پرنده "با نرم افزارهای خودکار پرواز زیر نظر انسان" کار خواهد کرد.

این دستگاه در نیوزیلند ساخته شده و دولت این کشور از فواید زیست محیطی چنین پروژه ای استقبال کرده است.

مگان وودز وزیر تحقیقات، علوم و نوآوری این کشور در ویدئویی در تبلیغ این پروژه نوشت: "ما در نیوزیلند هدف های بلندی داریم، می خواهیم تا سال ۲۰۵۰ تصاعد (گازهای کربنی) را به صفر برسانیم و این شامل بخش حمل و نقل خواهد بود."

شرکت کیتی هاک گفت مشغول همکاری با سازمان های هوانوردی است اما از اعلام تاریخی برای شروع کار این تاکسی پرنده خودداری کرد.

یک کارشناس امور پرواز به بی بی سی گفت که هرچند توسعه نمونه های زیادی از دستگاه های پرنده عمودپرواز در جریان است، کورا یک مدل جالب است.

استیو رایت از واحد مهندسی هوافضای دانشگاه "غرب انگلستان" گفت: "برخاستن عمودی و بعد تغییر حالت به پرواز با بال از دستاوردهای مهم مهندسی است."

"مهندسان مدت هاست که مشغول طراحی این نوع هواپیماها هستند اما از سختی آن کم نشده. تحقق چنین پروازی با کمک باتری حتی تحسین برانگیزتر است."

با این حال او گفت که ضعف ها در فناوری باتری مانع نورآوری بیشتر شده است.

پروفسور رایت گفت: "برای ۱۵۰ سال دسترسی به سوخت های هیدروکربنی - نفت و بنزین - مهندسان را تنبل کرده چون این مواد مقدار زیادی انرژی را در حجمی کم ذخیره می کنند."

"آرزوی همه آنها این است که دستشان به باتری ای برسد که ۱۰ یا ۱۵ بار قوی تر است. برای همین است که کورا برد نسبتا کمی دارد اما مهم نیست. این دستگاه در کلان شهرهای شلوغ آینده مشتری زیادی خواهد داشت."

با این حال شروع به کار تاکسی های پرنده که چند سالی است قول آنها داده می شود هنوز جامه عمل نپوشیده. از جمله دوبی هنوز تاکسی ای که می گفت از ژوئیه ۲۰۱۷ فعال خواهند شد را راه نیانداخته.

شرکت وولوکوپتر که سازنده این دستگاه است در ماه سپتامبر گفت امیدوار است که این خط تاکسی ظرف پنج سال راه اندازی شود.

کد خبر 400918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha