چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه از لندن گزارش داد: سفارت روسیه در لندن روز چهارشنبه تصمیم انگلیس در واکنش به مسمویت جاسوس دو جانبه پیشین روسیه در انگلیس را محکوم کرد و این اقدام را خصمانه خواند.

 سفارت روسیه در لندن اقدام انگلیس را خصمانه خواند

به گزارش ايرنا، براساس این گزارش، این سفارت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما این اقدام خصمانه را به طور کامل غیرقابل قبول، غیرموجه و کوته بینانه تلقی می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: همه مسئولیت بدتر شدن روابط روسیه - انگلیس برعهده رهبری سیاسی فعلی لندن است.

لندن، مسکو را مسئول حمله به «سرگئی اسکریپال» جاسوس دو جانبه و پیشین روسیه با گاز اعصاب و دختر وی در جنوب انگلیس می داند، اما روسیه دخالت در این مساله را رد و اعلام می کند که انگلیس مسبب وخامت مناسبات میان دو کشور است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که لندن در واکنش به مسمومیت جاسوس پیشین روس که بر اثر تماس با ماده سمی در انگلیس بیمار شد، 23 دیپلمات روسیه را اخراج می کند.

سرگئی اسکریپال که در سال 2006 در روسیه به اتهام جاسوسی برای دولت انگلیس به 13 سال حبس محکوم شد، متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا در اختیار سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 انگلیس قرار داده است.

وی در سال 2010 در جریان تبادل جاسوسان میان آمریکا و روسیه، به انگلیس پناهنده شد. در این جریان، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکایی مبادله کرد.

کد خبر 400928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha