پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات ولیعهد عربستان سعودی گفت: این مقام سعودی خام اندیشی متوهم است که جز به تلخی سخن نمی‌گوید.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گفته‌های محمدبن سلمان ولیعهد سعودی در مصاحبه با تلویزیون سی بی اس آمریکا گفت: سخنان او ارزش پاسخگویی ندارد؛ چرا که وی خام اندیشی متوهم است که جز به تلخی و دروغ سخن نمی‌گوید و سیاست و کیاست را جز در درشت گویی بی هنگام و از سر بی تدبیری نمی‌داند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای همه همسایگان خود و کشورهای جهان و ملل مختلف صرف نظر از مساحت، قدرت نظامی و اقتصادی و حتی اعتبارشان در داخل و خارج احترام قائل است و همواره به منطقه ای قوی، امن و باثبات به جای کشوری قوی اندیشیده است؛ از این رو دعوت به گفت وگو و مدارای جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه به خصوص برخی بداندیشان و معاندان لجوج از روی کرامت و عقلانیت و تدبیرِ ناشی از تجربه، دانایی، فرهنگ و تمدن دیرینه و با نظرداشت مصالح جهان اسلام و در راستای صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سخنان فاقد درایت و مملو از عصبیت ناروای ولیعهد عربستان را یادآور جاهلیت بدوی خواند که تنها رجزخوانی های تهی مایه دوران جاهلی را به اذهان متبادر می سازد. اگر این شاهزاده جوان این گونه می اندیشد پس چگونه است هر دم نزد اربابان خود از خطر ایران عجز و لابه می کند و هر بار هم بعد از آن همه تمنای زبونانه دست خالی اما دوشیده شده بازمی گردد؟

قاسمی در پایان تاکید کرد: بهتر است کشوری که بیش از 3 سال در مقابل مردم تحت محاصره ، بی سلاح و بی دفاع یمن به زانو درآمده و مقاومت آنان خواب از چشمانش ربوده است از اندازه ارتش و اقتصاد خود دم نزند و همچنان با تقدیم داشته های مالی مردم خود برای خرید 'سلاح های زیبا' سرگرم باشد و واردکننده امنیت باقی بماند و در مقابلِ بزرگتر از خود؛ آن هم کشور مقتدری چون ایران حد سخن و کلام نگاه دارد که دانایان از دیرباز گفته اند: سکوت به ز پریشان گفتاری است.

کد خبر 400976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha