همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزبانان ایران اسلامی با هوشیاری و رشادت کامل مرزها را برای سفرهای نوروزی هموطنان امن کرده اند و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

قاسم رضایی

به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی که برای سرکشی از مرزهای سیستان و بلوچستان بعد از حادثه تروریستی سراوان به این استان سفر کرد در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: تقویت مرزهای مشترک با ایران و مبارزه با تروریست ها جزء برنامه های مهم دستگاههای امنیتی و نظامی دولت پاکستان است و با آغاز این قبیل اقدامات از سوی کشور همسایه و اقتدار نیروهای مرزبانی ایران اسلامی و برقراری گشت های مشترک از این پس شاهد برخورد قاطع با مخلان امنیت خواهیم بود.

وی افزود: عوامل گروهک های تروریستی و اشرار مسلح که اخیرا با یک دستگاه خودروی حامل مهمات و مواد انفجاری قصد انجام عملیات انتحاری در منطقه را داشتند با هوشیاری همه غیور مردان جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه پاسداران و مرزبانان منهدم شدند.

وی افزود: بلافاصله بعد از این اتفاق در مرز سراوان، موضوع به پاکستان منعکس شد و تیمی از این کشور برای بررسی موضوع آمد و دنبال رد زنی مسیر این گروهک تروریستی هستند.

وی خاطر نشان کرد: جنازه ها، اسناد و سیستم هایی که این گروهک برای کارهای انتحاری داشت در اختیار ایران قرار دارد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با عاطفه است و درهای رحمت را برای تمامی هموطنان فریب خورده باز گذاشته است اشرار و تروریست های فریب خورده اگر عاقل باشند به دامن ملت باز می گردند چرا که مزدوری آنان جز افزایش نفرت مردم و تلفات تحمیل شده برای خودشان چیز دیگری نخواهد داشت.

سردار رضایی افزود: بر اساس نظرخواهی بعضی از دستگاهها تمام مردم سیستان و بلوچستان به ویژه عزیزان بلوچ که گروهک های تروریستی در پوشش لباس آنان اقدامات تخریبی و جنایتکارانه انجام می دهند از این افراد نفرت دارند.

وی اظهار داشت: دولت پاکستان اذعان دارد بخشی از منطقه بلوچستان این کشور به دلیل رخنه کردن گروه هایی ناامن است و مسئولان امنیتی حتی نظامی خود پاکستان پاکسازی این منطقه و تقویت مرز مشترک با ایران را در برنامه دارند.

وی گفت: ارتباط خیلی خوبی با افغانستان و پاکستان داریم به طوری که همین 2 هفته گذشته با مسئولان وزارت دفاع افغانستان نشستی داشتیم و موضوعاتی را مطرح کردیم که هماهنگی هایی به دنبال داشت.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: تقریبا هدف های 2 کشور در این نشست ها مشترک بود و در موضوع مرز افغانستان با ایران از جمله مرزی که در سیستان و بلوچستان در حوزه سیستان داریم روند خوبی با دولت افغانستان و حتی مجموعه وزارت دفاع این کشور آغاز شده است.

سردار رضایی ادامه داد: در حوزه مرز مشترک با پاکستان نیز مطالباتی از قبل داشتیم که با توجه به برگزاری نشست هایی در سطوح مختلف دولتی و مرزی با این کشور در سال 96، اکنون پاسخگوی این مطالبات هستند.

کد خبر 401013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha