مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین اعلام کرد تا سال ۲۰۱۹ فضاپیمایی بدون سرنشین را به مریخ خواهد فرستاد و همچنین ماموریت‌هایی به ماه و به اعماق فضا انجام خواهد داد.

مریخ

براساس گزارش ساينس الرت، درصورتي كه ماموريت مريخ روسيه با موفقيت انجام شود،‌ پوتين توانسته سال‌ها پيش از شركت اسپيس ايكس (سفر به مريخ اين شركت براي سال 2024 برنامه ريزي شده‌است) و ناسا ( سفر به مريخ اين سازمان براي سال دهه 2030 برنامه‌ريزي شده‌است) در رقابت رسيدن به مريخ برنده شود.

ناسا همچنين قصد دارد در سال 2020 ماموريت بودن سرنشين ديگري به سوي مريخ ترتيب دهد تا به كمك آن نشانه‌هايي از زندگي ميكروبي در اين سياره بيابد. ايلان ماسك مديرعامل شركت اسپيس ايكس نيز به تازگي اعلام كرده‌است كه قصد آن را دارد تا فضاپيمايي به نام BFR را آزمايش كند،‌ فضاپيمايي كه ممكن است بتواند انسان را زودتر از حد انتظار به مريخ برساند و اين آزمايش تا اوايل سال 2019 انجام خواهد شد.

پوتين برنامه مريخي روسيه را در فيلم مستندي كه در شبكه اجتماعي vkontakte متعلق به روسيه منتشر شده‌بود اعلام كرد. او در اين فيلم مي‌گويد روسيه درحال برنامه‌ريزي ماموريتي بدون سرنشين و پس از آن سرنشين‌دار به سوي اعماق فضاست و اين بخشي از برنامه اكتشاف ماه و مريخ روسيه به شمار مي‌رود. به گفته وي اولين ماموريت روسيه به مريخ در سال 2019 انجام خواهد شد.

او در ادامه مي‌گويد متخصصان روس تلاش مي‌كنند در نزديكي قطب‌هاي مريخ فرود بيايند زيرا دلايلي وجود دارند كه نشان مي‌دهند ممكن است در اين مناطق  آب وجود داشته باشد و بايد در اين مناطق تحقيقاتي صورت گيرد و از آن منطقه پژوهش‌ها روي ديگر سياره‌ها و اعماق فضا آغاز خواهد شد. پوتين اطلاعات ديگري درباره زمان ماموريت‌هاي بعدي روسيه و دليل اصرار روسيه براي رسيدن به مريخ نكرد.

بااين‌همه اگر اخبار فعاليت‌هاي فضايي كشورهاي مختلف را دنبال كرده‌باشيد،‌پي خواهيد برد كه روسيه،‌دست كم طي چند دهه اخير و در مسير رسيدن به مريخ رقيب فضايي سرسختي نبوده‌است، كاوشگر فوبوس-گران اين كشور در سال 2011 به سوي مريخ پرتاب شد اما در مدار زمين به دام افتاد و به تدريج به درون اقيانوس آرام سقوط كرد و اين آخرين نمونه از چند دهه شكست در زمين فعاليت‌هاي فضايي بوده‌است.

کد خبر 401062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha