همشهری آنلاین: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس، از باز شدن پای آبزیانی مانند سمندر لرستانی، لاک پشت، مارآبی و سوسمار به سفره هفت سین انتقاد کرد.

انتقاد از باز شدن پای آبزیان در سفره هفت‌سین

به گزارش مهر، سیدکاظم دلخوش اباتری، گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد فروش این آبزیان از سوی برخی افراد سودجو در روزهای پایانی سال هستیم این در حالی است که بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید عرضه، فروش، حمل جانوران وحشی بدون کسب مجوز و پروانه از محیط زیست جرم است و برای آن جزای نقدی از یک صد هزار تا یک میلیون ریال حبس از یک ماه تا ۶ ماه تعیین شده است.

وی با بیان این که سمندر قرمز گونه‌ای منحصر به فرد و در حال انقراض است، افزود: خرید و فروش و حمل سمندر لرستانی ممنوع است و مجازات دارد و ضرر و زیان بابت هر سمندر لرستانی، مارآبی و لاک پشت بر اساس مصوبه سال ۹۴ شورای عالی حفاظت محیط زیست ۳ میلیون ریال است. البته سمندر لرستانی تحت حفاظت شدید محیط زیست قرار داشته و انتظار می‌رود این حفاظت‌ها افزایش یابد تا نسل آن بیش از این در معرض تهدید قرار نگیرد.

دلخوش ادامه داد: فروش غیرقانونی آبزیان خطر انقراض نسل آنها را افزایش می‌دهد بنابر این از سازمان محیط زیست تقاضا داریم نظارت‌ها را بر بازار خرید و فروش آبزیان در ایام پایانی سال افزایش دهد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس، تصریح کرد: رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی مناسبی را در این رابطه داشته باشند و همچنین مردم نیز از خرید گونه‌های آبزی به جز ماهی قرمز برای سفره هفت سین خودداری کنند و باعث رونق بازار خرید و فروش سودجویان نشوند.

کد خبر 401075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha