همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران در جریان بازدید از محل دفع زباله آرادکوه، گفت: اولویت اول فعالیت‌های شهرداری بحث خدمات شهری است و اولویت اول خدمات شهری هم جمع‌آوری پسماند است.

تولید زباله در تهران دو برابر شهرهای مشابه

به گزارش مهر، محسن هاشمی در جریان بازدید از محل دفع زباله آرادکوه در جمع خبرنگاران، افزود: اولویت اول فعالیت‌های شهرداری بحث خدمات شهری است و اولویت اول خدمات شهری هم جمع‌آوری پسماند است.

وی تأکید کرد: متأسفانه در شهر تهران دو برابر شهرهای مشابه زباله تولید می‌کنیم که این روند باید اصلاح شود و به سمت اصلاح الگوی مصرف برویم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که میزان تولید زباله در جنوب تهران کم‌تر از شمال شهر است، گفت: سرانه هر فرد در جنوب تهران ۸۰۰ گرم و در شمال شهر ۱۲۰۰ گرم است. در واقع پولدارها بیشتر زباله تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: به طور میانگین در تهران روزانه ۸ تا ۹ هزار تن زباله تولید می‌شود که بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه ایجاد کرده است.

هاشمی با اشاره به این هزینه بالا، گفت: به همین دلیل یکی از اولویت‌های ما این است که این هزینه کاهش یابد. در گذشته هم زحمات زیادی کشیده شده، اما نگاه ما این است که بتوانیم از زباله کسب درآمد کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت آموزش به شهروندان خاطرنشان کرد: بحث جمع‌آوری زباله از مبدا و تفکیک در آنجا از مسائل مهمی است که نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش درست دارد.

وی اظهار داشت: می‌شود از همین زباله ۵۰ مگابایت برق و ۳ هزار تن کمپوست تولید کرد تا حداقل هزینه‌های خودش را به دست بیاورد.

هاشمی با بیان این که می‌توان از زباله تهران ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسب درآمد کرد، گفت: ما به دنبال این مهم هستیم و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: حضور من امروز در این محل به این دلیل بوده تا برای استقبال از بهار در میان این قشر زحمت‌کش حاضر شوم و به آنها تبریک بگویم.

وی در ادامه به آرامستان تهران اشاره کرد و گفت: در این آرامستان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دفن هستند و همین مسئله باعث شده در پنج‌شنبه و جمعه آخر سال با حجم بالای ترافیک در این مسیر روبرو باشیم.

هاشمی افزود: البته این ترافیک با هماهنگی‌های صورت گرفته تاکنون روان بوده است.

کد خبر 401077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha