همشهری آنلاین: انتقادهای مکرر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سرانجام نتیجه داد و اندرو مک‌کب معاون سابق اف‌بی‌آی دو روز پیش از آغاز دوران بازنشستگی‌اش اخراج شد.

معاون اف‌بی‌آی دو روز قبل از بازنشستگی اخراج شد

به گزارش يورونيوز، مک‌کب که قرار بود روز یک‌شنبه بازنشسته شود از سوی جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا اخراج شده است.

دونالد ترامپ در توئیتی از اخراج مک‌کب اظهار خوشحالی کرده و آن را روز بزرگی برای دموکراسی توصیف کرد.

مک‌کب روز شنبه ۲۶ اسفند در واکنش به اخراجش بیانیه ای منتشر کرد و گفت که در یک سال و نیم گذشته او و خانواده‌اش هدف حمله‌های بی امان و افتراهایی بوده‌اند که شهرت و خدمات او برای کشور را هدف گرفته بود.

مک‌کب در بیانیه‌اش به توئیت دونالد ترامپ اشاره کرده و گفته که توئیت رئیس جمهوری تقویت کننده این اتهامات است و او خواستار اخراج من شده بود.


مک‌کب پس از اخراج جیمز کومی، رئیس پیشین اف‌بی‌آی برای مدتی رئیس این سازمان بود و دومین مقامی بود که در پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون و تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نقش داشته است.

ناظران مسائل آمریکا اخراج مک‌کب را تصمیمی سیاسی ارزیابی کرده‌اند چرا که شیوه اخراج او تنها دو روز پیش از بازنشستگی شباهتی به یک فرایند طبیعی ندارد.

با این حال وزارت دادگستری آمریکا علت اخراج مک‌کب را تخلفان آشکار او از جمله «افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده» و «عدم صداقت در بیان وقایع» عنوان کرده است.

کد خبر 401123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha