همشهری آنلاین: معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از فریز شدن دو ماهه باغات تهران برای ارائه طرح جایگزین مصوبه لغو شده برج باغ خبر داد.

مهدی حجت

مهدی حجت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لغو مصوبه برج باغ از سوی اعضای شورای شهر پنجم، گفت: طرح برج باغ هم از نظر محیط زیستی و هم از نظر معماری طرح مناسبی نبود.

وی با بیان اینکه این مصوبه باعث از بین رفتن باغات زیادی در تهران شد، گفت: علاوه بر این، این مصوبه از آنجایی که اجازه می‌داد ساختمان‌ها در سطح اشغال کم اما با ارتفاع بالا ساخته شوند، سبب به هم ریخته شدن شکل ظاهری شهر نیز شد و ساختمان‌های نامعقول و نامتناسبی در شهر ایجاد شده‌اند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه لغو این مصوبه کار خوبی بود، گفت: با این حال معاونت شهرسازی شهرداری تهران دو ماه زمان دارد تا طرح جایگزینی را به شورای شهر ارائه کند، اما آنچه که مهم است اینکه مردم شهر از باغات بیشتر منتفع می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما نباید به بهانه حفاظت از باغات اجازه ساخت و ساز در داخل آنها را بدهیم؛ افزود: چرا که در نهایت ضمن از بین رفتن باغ، ساختمان‌های بلند ظاهر می‌شود. در این دو ماه که شهرداری فرصتی برای ارائه طرح دارد، تمام باغات تهران «فریز» می‌شوند تا طرح جدید مشخص شود، اما آنچه که مهم است باید همه مردم شهر به ما در ادامه این راه کمک کنند.

کد خبر 401141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha