همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تسهیل تردد مردم در تعطیلات نوروز ۹۷ ظرفیت پروازی و مسافری فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۴ درصد افزایش یافته است.

فرودگاه امام

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی، وزير راه و شهرسازي، پس از بازدید از قسمت‌های مختلف فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران درباره این بازدید اظهار داشت: طبق روال معمول، پیش از آغاز سفرهای نوروزی در فرودگاه، پایانه‌های مسافری و ایستگاه‌های راه آهن حاضر می‌شویم تا نحوه ارائه خدمات سفرهای نوروزی بخش‌های مختلف حمل و نقل مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت: خوشبختانه امسال پروازهای نوروزی به طور مناسب برنامه‌ریزی شده است تا مردم در اوج سفرهای هوایی مشکلاتی نداشته باشند و پروازهای آنها با آرامش بیشتری از فرودگاه‌ها انجام شود.

وی گفت: امسال برای راحتی مردم سیستم جدید «نوار نقاله» برای حمل بار مسافران در فرودگاه امام (ره) راه اندازی شده تا مسافران نیز در این ایام بتوانند بار خود را به شکل مناسبی دریافت کنند.

آخوندی اظهارداشت: برای خروج مسافران در دروازه (گیت) گذرنامه صف‌های طولانی وجود نداشت و برای رفت و آمد مردم به فرودگاه امام نیز در بخش ورودی فرودگاه، حمل و نقل عمومی با خصوصی تفکیک شده تا در این زمینه نیز تداخلی نداشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه برای پاسخگویی به مردم میزهای پاسخگو به مسافران در پایانه فرودگاه امام (ره) تعبیه شده است و به زبان‌های مختلفی به مردم و مسافران پاسخگو هستند.

آخوندی اظهارداشت: برای تحویل بار نیز 2 ورودی در فرودگاه در نظر گرفته شده بود که این موضوع سبب طولانی شدن صف‌های مسافران می‌شد که امسال این ورودی‌ها به هفت فقره افزایش یافته تا مردم کمتر در صف‌های بازرسی و تحویل بار بمانند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به وضعیت ترمینال سلام در فرودگاه امام افزود: این ترمینال با پنج میلیون مسافر در سال خوشبختانه تابستان سال 97 سرویس دهی خود را آغاز می‌کند.

آخوندی در خصوص فراخوان ارائه ایده مناسب برای طراحی پایانه مسافری ایرانشهر در فرودگاه امام با ظرفیت 25 میلیون مسافر در فاز نخست، اظهار داشت: فراخوان این کار انجام شد و در تلاشیم تا چهار یا پنج سال آینده این ترمینال برای ارائه خدمات مناسب به مسافران در این فرودگاه تکمیل شود.

کد خبر 401185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha