همشهری آنلاین: جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: موفقیت مهندسان ایرانی در دستیابی به فناوری‌های پیچیده نظامی از دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس است.

 عزیز نصیرزاده

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده روز یکشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه هوایی راهیان نور نیروی هوایی در پایگاه چهارم شکاری دزفول در جمع خبرنگاران افزود: هشت سال جنگ تحمیلی موجب تقویت اعتماد به نفس و خودباوری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شد.

وی اظهارکرد: موفقیت مهندسان ایرانی در حفظ ، نگهداری ، راه اندازی و بهینه سازی تجهیزات نظامی حاصل خودباوری است که در هشت سال دفاع مقدس در نیروهای مسلح ایجاد شد و این موفقیت ها همچنان ادامه دارد.

جانشین فرماندهی نهاجا با یادآوری دورانی که مستشاران خارجی اجازه دسترسی مهندسان ایرانی به فناوری نظامی را نمی دادند گفت: مهندسان ایرانی در دوران دفاع مقدس با روحیه خودباوری و جهادی در زمینه راه اندازی تجهیزات نظامی ورود کردند و علاوه بر مدیریت جنگ تحمیلی، پس از آن نیز با بهینه سازی تجهیزات نظامی آنها را ارتقا بخشیدند.

امیر نصیرزاده هواپیمای صاعقه را که اکنون یک ناوگان آن در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت است یکی از موفقیت های مهندسان و تکنسین های ایرانی در بهینه سازی و ارتقای فناوری نظامی برشمرد و افزود: در آینده نیز نمونه‌های جدیدی از نوآوری مهندسان ایرانی تولید و رونمایی می شود.

وی همچنین حضور جوانان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را اقدامی مهم و اثر گذار در آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام دانست و گفت: حرکت راهیان نور فرهنگ ایثار و شهادت را نسل به نسل منتقل می‌کند.

به گزارش ايرنا هفدهمین نمایشگاه هوایی راهیان نور نیروی هوایی روز یکشنبه در آیینی با حضور رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه چهارم شکاری دزفول گشایش یافت.

این نمایشگاه تا 11 فروردین ماه 1397 برای بازدید مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور برپاست.

کد خبر 401211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha