همشهری آنلاین: علی بن فطیس المری دادستان قطر فاش کرد که عربستان، امارات و بحرین لغو برگزاری جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ را یکی از شروط از سرگیری روابط با دوحه اعلام کرده‌اند.

علی بن فطیس المری

به گزارش اييرنا، المری در گفت وگو با یک نشریه اسپانیایی بدون نام بردن از «ضاحی خلفان»معاون پیشین پلیس امارات گفت ؛ یک مقام پلیس امارات بارها تکرار کرده است که اگر قطر مایل به پیدا کردن راهی برای لغو تحریم هاست باید میزبانی جام جهانی در سال 2022 را لغو کند.

اوایل اسفند ماه سال 96 هم خبری به نقل از یک روزنامه آلمانی منتشر شد که بر اساس آن فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیم به بازپس گیری میزبانی جام جهانی از قطر و سپردن آن به یکی از دو کشور انگلیس یا آمریکا گرفته است.

بررسی‌ها نشان داد که عامل پخش این شایعه ترکی آل الشیخ وزیر ورزش عربستان سعودی بوده است.

دادستان قطر گفت؛ با رفتار کشورهای تحریم کننده امروز شانس گفت‌وگو برای پایان دادن به محاصره وجود ندارد. آنها دوحه را پناهگاه گروه‌های رادیکال می‌دانند در حالی که همه می‌دانند که سه کشوری که ما را متهم می‌کنند با مشکلات زیادی در خصوص افراطی‌گری مواجهند.

المری تاکید کرد؛ اگر شما به حملات 11 سپتامبر 2001 نگاه کنید، متوجه خواهید شد که ملیت بیشتر تروریست‌ها در این عملیات، عربستانی بود، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم تایید کرد که امارات این عملیات را تامین مالی کرد. در مقابل هیچ شهروند قطری تاکنون در هیچ اقدام تروریستی علیه غرب شرکت نداشته است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

این چهار کشور برای از سرگیری روابط با قطر 13 شرط تعیین کردند اما دوحه تاکنون که 9 ماه از این تنش گذشته است به هیچ یک از خواسته‌های آنان عمل نکرده و اعلام کرده است که آنها برای اثبات ادعاهای خود هیچ دلیل قانع کننده‌ای در اختیار ندارند.

کد خبر 401378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha