همشهری آنلاین: رئیس جمهوری به دعوت رسمی روسای جمهوری ترکمنستان و آذربایجان، از سه‌شنبه ۷ فروردین به این کشورها سفر می‌کند.

روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری گفت: حسن روحانی صبح سه‌شنبه 7 فروردین تهران را به مقصد عشق آباد پایتخت ترکمنستان ترک می‌کند و بلافاصله پس از ورود و برنامه استقبال رسمی، مذاکرات روسای جمهوری و سپس هیات‌های عالیرتبه دو کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به امضای چندین سند همکاری در حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، گفت: نشست مشترک تجار بخش خصوصی ایران و ترکمنستان نیز همزمان با این سفر برای بررسی و توسعه روابط تجاری فیمابین برگزار خواهد شد.

اسماعیلی افزود: دکتر روحانی چهارشنبه برای زیارت آرامگاه صحابه پیامبر اسلام (ص)، بازدید از قدمگاه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و همچنین آرامگاه تنی چند از شاگردان اهل بیت (ع) و مفاخر ایرانی سفری کوتاه به شهر تاریخی مرو خواهد داشت.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری ادامه داد: رئیس جمهوری بعد از ظهر چهارشنبه از مرو به شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر می‌کند.

اسماعیلی، ملاقات با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، مذاکرات مشترک هیات‌های دو کشور و نیز امضای اسناد متعدد همکاری و کنفرانس مطبوعاتی را از برنامه‌های عصر چهارشنبه دکتر روحانی در باکو ذکر کرد.

وی ادامه داد: همزمان با سفر رییس جمهوری، صبح پنجشنبه 9 فروردین همایش اقتصادی ایران و آذربایجان با هدف بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی میان بخش‌های دولتی و فعالان و کارآفرینان اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در پایان گفت: دکتر روحانی ظهر روز نهم فروردین به كشور بازخواهد گشت.

کد خبر 401408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha