همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان را که براساس آن ماموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران برای یکسال دیگر تمدید شد را محکوم کرد.

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ايران در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو که براساس آن ماموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران برای یکسال دیگر تمدید شد را محکوم و آنرا نشانه‌ای از سوء استفاده تعداد محدودی از کشورها از ساز و کارهای حقوق بشری ملل متحد دانست.

قاسمی افزود: این قطعنامه علیرغم عدم حمایت تعداد قابل توجهی از اعضای شورای حقوق بشر از آن و صرفا با اتکاء به آرای یک بلوک سیاسی خاص و تعدادی از کشورهای منطقه که خود در شمار ناقضین اساسی حقوق بشر در سطح جهان و منطقه هستند، صادر شده است که از نظر ما محکوم و غیرقابل قبول است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از نظر ما تمدید یکساله ماموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران فاقد وجاهت و پشتوانه حرفه‌ای است و اقدامی غیرضروری بود و بنابراین گزارشگری که با چنین پشتوانه شبهه داری به این سمت منصوب شود، با مشکل اساسی در اصالت و مشروعیت خود مواجه است.

قاسمی سازو کار بررسی دوره‌ای جهانی موسوم به «یو پی آر» را نزدیک‌ترین سازو کارِ بین‌المللی به عدالت برای بررسی مسائل و موضوعات حقوق بشری همه کشورها در چارچوب سازمان ملل متحد بر اساس اصول جهانشمولی، عدم تبعیض، اصل برابری، غیرگزینشی بودن و عدم سیاسی کاری دانست و سیاست کشورمان را تقویت این سازو کار و همکاری و تعامل با آن اعلام کرد.

کد خبر 401420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha