دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: با ورود یک سامانه سرد و بارشی به استان مازنداران دمای هوای این استان با کاهش ۱۸ درجه‌ای مواجه خواهد شد.

مازندران

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران به  ایرنا گفت: مردم استان روند کاهشی دما را شاهد خواهند بود و تا امروز (دوشنبه 6 فروردين) دمای هوا نسبت به روز شنبه در بعضی مناطق تا 18 درجه کاهش می‌یابد .

احمد اسدی افزود : کاهش دما تا روز دوشنبه به همراه بارش باران پراکنده ادامه خواهد داشت و سامانه سرد از روز سه شنبه از استان خارج می‌شود و مردم تا پایان هفته شاهد افزایش تدریجی دما همراه با آسمانی صاف خواهند بود .

وی از وزش باد شدید سرد شمالی در این مدت خبر داد و پیش‌بینی کرد که سرعت باد در برخی مناطق از 80 کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت .

  • هشدار به کشاورزان

معاون هواشناسی مازندران همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل خزانه گیری برنج در استان، از کشاورزان خواست تا در زمان افزایش دمای هوا حتما خزانه‌های برنج را به طور مرتب هوادهی کنند تا منجر به سوختن جوانه‌ها نشود .
اسدی افزود : همچنین با توجه به وزش بادهای شدید فصلی‌، کشاورزان باید از محکم بودن نایلون‌های خزانه مطمئن شوند‌.

  • آتش روشن کردن در طبیعت ممنوع

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران همچنین به شهروندان استان و مسافران نوروزی و گردشگران هشدار داد که با توجه به وزش باد گرم از روز سه‌شنبه هفته جاری بویژه در روزهای پایانی هفته، از روشن کردن آتش در مراتع و حاشیه جنگل‌ها خودداری کنند.
اسدی توضیح داد: وزش باد گرم در ارتفاعات و مراتع به دلیل فقدان پوشش گیاهی و موانع غیرطبیعی شدیدتر خواهد بود و به همین دلیل روشن کردن آتش در صورتی که مراقبت نشود منجر به آتش سوزی و گسترش آن می‌شود.

کد خبر 401433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha