همشهری آنلاین: این عکس به عنوان نماد تحقیر عربستان توسط ترامپ در جهان پخش شد به گونه‌ای که سی‌ان‌ان نیز به طور مفصل به آن پرداخت.

بن سلمان و ترامپ

ترامپ بارها از رابطه با عربستان به عنوان يك فرصت پولساز نام برده بود. در دوران انتخابات رياست جمهوري آمريكا اين اظهارات حالتي از تحقير و دستور داشت.

وقتي وي در نخستين سفرش به عربستان بازگشت به صورت غير مستقيم از باج‌گيري‌هايش با شعف نام برد.

اما آخرين رفتار تحقير آميز وي با عربستان در زماني بود كه بن‌سلمان براي عقد خريد هواپيما از آمريكا با وي ديدار كرد.

سی ان ان در اينباره نوشت؛   بن سلمان ولیعهد سعودی در سفر به آمريكا در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد؛ جاییکه رئیس جمهوری آمریکا یک بار دیگر لیست خریدهای عربستان و توافقهایی که بین دو طرف به امضا رسیده را به صورت علنی به رخ کشید.

ترامپ درحالیکه بن سلمان در کنارش نشسته بود وی یک کاتالوگ بزرگ از لیست خریدهای تسلیحاتی عربستان را به خبرنگاران، دوربین‌ها و حضار نشان داد و با خواندن تک تک رقم‌های قراردادهای امضا شده به طعنه به محمد بن سلمان گفت این پول‌ها برای شما رقمی نیست، بیشتر بخرید!

بن سلمان و ترامپ

به گزارش سي‌ان‌ان، درحالیکه ترامپ مشغول ارائه توضیحات درباره جزئیات این قراردادها بود چهره بن سلمان نشان میداد که وی خیلی راحت به نظر نمی‌رسد.

بعد از دیدار بن سلمان با ترامپ یک عضو خاندان سعودی به سی ان ان گفته است، ولیعهد سعودی از نوع برخورد و اظهارات ترامپ احساس حقارت و شرمساری کرده است. وی همچنین گفته که محمد بن سلمان انتظار نداشته که ترامپ جزئیات قراردادهای تسلیحاتی چند میلیارد دلاری را جلوی چشمان او به نمایش عمومی بگذارد. این چیزی نبود که بن سلمان برای نمایش آن به واشنگتن سفر کرده باشد.

سی ان ان افزود؛ چیزی که ولیعهد سعودی می‌خواست در سفر به واشنگتن عمومی شود تغییر عربستان سعودی به یک متحد دوست داشتنی برای آمریکا، اصلاحات اجتماعی عربستان، بهبود و تقویت جایگاه زنان در این کشور  بود.

کد خبر 401496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha