سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: طی یک هفته گذشته و برای اولین بار ریزگردها بصورت گسترده سراسر یونان را فرا گرفت و موجب مشکلات تنفسی مردم شد.

ریزگرد یونان

به گزارش ایرنا از آتن، در این مدت ریزگردها که مسئولان یونانی آن را گرد و غبار افریقایی می‌نامند، سراسر یونان را فرا گرفته و برای شهروندان این کشور بخصوص افراد مسن، مشکلات تنفسی ایجاد کرده است.

شدت گرد و غبار بعضی روزها آنقدر زیاد بود که کوه‌های اطراف شهر آتن پایتخت یونان مشاهده نمی‌شد و این وضعیت دوشنبه (6 فروردين)  نسبت به روزهای قبل از شدت بالایی برخوردار بوده است.

خبرگزاری رسمی یونان ( آنا) به نقل از موسسه تحقیقات و هواشناسی گزارش داد، بررسی‌های نشان می‌دهد که در هر متر مکعب هوا مقدار 180 ملی‌گرم گرد و خاک وجود دارد و این برای سلامت شهروندان مضر است.

اداره هواشناسی و تحقیقات بهداشتی و جوی یونان با انتشار بیانیه مشترکی گزارش دادند: این روند تا چند روز دیگر ادامه خواهد یافت و از شهروندانی که دارای مشکلات تنفسی هستند و یا مسن می‌باشند، در صورت امکان در خانه‌های خود بمانند و یا حداقل از تردد غیر ضرور در سطح شهرها، خودداری کنند.

براساس گزارش رسانه‌های خبری یونان، غلظت ریزگردها در دیگر شهرهای یونان نیز زیاد است و میزان آلودگی در جزیره کرت واقع در شرق یونان بیشتر از دیگر مناطق این کشور است.

یونان به علت داشتن آب و هوایی معتدل و فضای سبز وجود ریزگردها در این کشور امری بی‌سابقه و غیر عادی است.

کد خبر 401497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha