سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق اعلام شرکت راه‌آهن پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافرتی‌ای که از ۱۶ فروردین تا ۳۱ خرداد امسال حرکت می‌کنند، آغاز شد.

به گزارش ایسنا، از ساعت ۹ صبح امروز (هفتم فروردین) شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی فروش بلیت قطارهایی که در بهار امسال حرکت می‌کنند را آغاز کرده‌اند.

این بلیت‌فروشی به شکل همزمان در سامانه‌های اینترنتی و مراکز فروش حضوری بلیت انجام می‌شود.

شرکت رجا نیز اعلام کرده که متقاضیان خرید بلیت می‌توانند برای دریافت اطلاعات مربوط به زمان حرکت قطارها و نرخ بلیت‌ها از طریق سامانه‌های این شرکت اقدام کنند.

پیش از این در بهمن‌ماه سال ۹۶ فروش بلیت قطارهای نوروزی تا ۱۵ فروردین‌ماه آغاز شده بود و طبق اعلام راه‌آهن حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار صندلی ظرفیت برای این سفرها در نظر گرفته شد.

آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از ظرفیت قطارهای نوروزی در مسیرهای پرتردد به فروش رسیده هرچند هنوز در برخی از محورها ظرفیت خرید بلیت جدید وجود دارد.

راه‌آهن در طول دو سال گذشته با افزایش قیمت بلیت قطار موافقت نکرده اما شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مجازند در صورتی که در زمان پایین بودن تعداد مسافران روی بلیت‌هایشان تخفیف ارائه کنند، در ایام پیک سفر حداکثر تا ۲۰ درصد نرخ بلیت‌های خود را افزایش دهد.

دولت اخیراً اعلام کرده که به بخش مسافری ریلی حدود ۷۵۰ میلیارد تومان یارانه تخصیص داده است.

کد خبر 401510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha