همشهری آنلاین: «پلنگ سیاه» با رسیدن به رقم ۶۳۱ میلیون دلار «انتقام‌جویان» را پشت سر گذاشت و به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما در منطقه آمریکای شمالی تبدیل شد.

پلنگ سیاه

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «پلنگ سياه» به كارگرداني رايان كوگلر سرانجام در ششمين هفته اكران از صدر جدول پرفروش‌هاي هفتگي پايين آمد اما به لطف 17 ميليون دلاري كه اين هفته به جيب زد، از رقم فروش 623 ميليون دلاري «انتقام‌جويان» در سال 2012 گذشت. حالا قهرمان تازه مارول با عبور از قهرمانان پيشين آن روي پله پنجم پرفروش‌ترين فيلم‌هاي تاريخ در گيشه سينماهاي آمريكا نشسته است.

در هفته‌اي كه گذشت، اكشن علمي خيالي «حاشيه اقيانوس آرام: طغيان» با 28 ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم هفته در آمريكاي شمالي شد. اين پروژه 175 ميليون دلار نخستين تجربه كارگرداني استيون اس. دي‌نايت و دنباله «حاشيه اقيانوس ارام» 2013 به كارگرداني گيرمو دل‌تورو است. «طغيان» تا امروز 155 ميليون دلار در دنيا فروخته و براي رسيدن به مرز سوددهي، بايد دست‌كم 200 ميليون دلار ديگر هم بفروشد.

«پلنگ سياه» كه به واسطه استفاده از عوامل و بازيگران رنگين‌پوست به شدت مورد توجه و تحسين قرار گرفته، در جدول پرفروش‌ترين فيلم‌هاي گيشه آمريكا بالاتر از «جنگ‌هاي ستاره‌اي: آخرين جداي» و «انتقام‌جويان» قرار دارد. كارشناسان معتقدند فيلم خيلي زود با عبور از «دنياي ژوراسيك» به رده چهارم اين جدول مي‌رسد و براي رسيدن به ركورد 659 ميليون دلاري «تايتانيك» يك گام بيشتر فاصله ندارد.

ركورد استثنايي «پلنگ سياه» در گيشه آمريكا در حالي به دست آمده كه اين فيلم در گيشه جهاني فاصله‌اي فراوان با «انتقام‌جويان» يك ميليارد و 520 ميليون دلاري دارد. در واقع، فيلم تازه مارول براي گذشتن از اين ركورد بايد دست‌كم 300 ميليون دلار ديگر در دنيا بفروشد.

خبر ديگر از «پلنگ سياه» اينكه مديران توييتر اعلام كردند اين فيلم ابرقهرماني پرتوييت‌ترين فيلم تاريخ لقب گرفته و تا امروز بيش از 35 ميليون مطلب درباره آن در تويتتر به ثبت رسيده است. «جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو برمي‌خيزد» و «آخرين جداي» از اين نظر در رتبه‌هاي دوم و سوم هستند.

کد خبر 401519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha