همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۵۰ درصد از تصادفات فوتی ناشی از خستگی و خواب آلودگی است گفت، تحلیل آماری حوادث نوروزی امسال نشان می‌دهد رانندها برای بازگشت به محل سکونت، خسته‌تر و بی‌حوصله‌تر شده‌اند

تصادف

سردار تقی مهری در حاشیه بازدید از محور چالوس افزود: بار ترافیکی جاده‌ها به دلیل افزایش سفر و موج دوم سفرها بیشتر شده است به گونه‌ای که در مسیر کرج به چالوس در ابتدای محور تا ۲۵ کیلومتر اول مسیر تردد نیمه سنگین و سنگین در جریان است.

وی ادامه داد: برای رفاه حال مردم این محور از مرزن آباد به سمت کرج از ساعت دوازده شد و از ساعت ۱۵ از کرج به مرزن آباد به صورت یک طرفه شد.

سردار مهری با اشاره به این مطلب که رانندگان در این ایام صبر و حوصله بیشتری به خرج بدهند، گفت: جاده‌های ما ظرفیت این همه بار ترافیکی را ندارد و ما هر ساله هم شاهد افزایش خودرو هستیم به گونه‌ای که در سال ۹۶ به میزان ۱.۵ میلیون خودرو افزوده شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۵۰ درصد تصادفات فوتی ۲۴ ساعت گذشته (سه‌شنبه 7 فروردين) به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده و ۳۸ درصد علتش سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است.

وی گفت: در سال گذشته و در این ایام تنها ۴۰ درصد تصادفات فوتی علتش عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بود که تحلیل این واقعه حکایت از این دارد که مسافران نوروزی امسال خستگی بیشتری دارند که مواجه با خواب آلودگی شده است.

سردار مهری گفت: بین ساعت ۸ شب تا ۱۲ شب ۳۱ درصد تصادفات رخ داده است که این هم حکایت از آن دارد که در شب رانندگی کردن باید همراه با دقت بیشتری باشد.

کد خبر 401561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha