پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجسمه گاو بالدار را که هنرمند با قوطی‌های خالی شیره خرما به یاد مجسمه نابودشده دوران تسلط داعش بر عراق ساخته است، در میدان ترافالگر لندن رونمایی شد.

گاو بالدار

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، آنچه مايكل راكوويتس با 10 هزار و 500 قوطي و جعبه خالي ساخته، در واقع نمادي است از مجسمه گاو بالدار كه با حدود سه هزار سال قدمت در منطقه نينوا در عراق قرار داشت و سرانجام در فوريه 2015 با حمله داعش به تپه‌اي از خاك و گل و سنگ تبديل شد. بسياري از عراقي‌هاي مقيم انگليس و ديگر شهرهاي اروپا در مراسم رونمايي از مجسمه حضور داشتند.

چهارمين ستون ميدان ترافالگر كه به خاطر رياضت‌هاي قرن 19 بريتانيا هرگز ميزبان مجسمه‌هاي دائمي از شخصيت‌هاي سلطنتي و نظامي نبوده، در واقع معتبرترين جايگاه براي آثار هنري موقتي در مركز انگليس است.

صادق‌خان، شهردار لندن در مراسم رونمايي از گاو بالدار اعلام كرد در دو سال آينده دست‌كم 20 ميليون نفر از آن بازديد مي‌كنند تا اثري كه نماد نابودي داعش است، به مهم‌ترين اثر هنري دنيا تبديل شود.

خانواده راكوويتس سال 1946 از عراق به آمريكا مهاجرت كردند و مايكل كه هرگز به سرزمين مادري خود سفر نكرده، اميدوار است پروژه بزرگ خود را در قالب «دشمن نامرئي نبايد وجود داشته باشد» به سرانجام برساند. او قصد دارد به شيوه گاو بالدار تمام اشياي غارت‌شده از موزه‌هاي بغداد و نابودشده در ديگر شهرهاي عراق را بازسازي كند و در معرض ديد مردم سراسر جهان قرار دهد.

کد خبر 401569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha