همشهری آنلاین: طبق اعلام خبرگزاری رسمی سوریه و وزارت دفاع روسیه، در مرحله پنجم اخراج افراد مسلح و وابستگانشان از غوطه شرقی، پنج هزار نفر دیگر غوطه را به مقصد ادلب ترک کردند.

خروج شبه نظامیان از غوطه شرقی

به گزارش فارس، به نقل از رويترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از 5000 نفر دیگر از معارضان و وابستگانشان، ديروز (چهارشنبه 8 فروردين) غوطه شرقی دمشق را ترک کرده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که 5300 نفر شامل افراد مسلح و خانواده‌های آنها از غوطه شرقی خارج شده و به سمت ادلب حرکت کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با تأیید این خبر اعلام کرد که گروه پنجم از افراد مسلح و وابستگانشان عصر چهارشنبه (28 مارس) غوطه شرقی دمشق را به مقصد ادلب در شمال غرب کشور ترک کردند.

سانا توضیح داد که 89 اتوبوس حامل 5290 نفر که 1374 نفرشان از افراد مسلح از مناطق جوبر، زملکا، عربین و عین‌ترما بودند منطقه را از گذرگاه «عربین» به مقصد ادلب و تحت نظارت هلال احمر سوریه، ترک کردند.

مرحله پنجم خروج افراد مسلح بعد از آن انجام شد که ارتش سوریه 28 نفر را که نزد گروه‌های تروریستی در عربین اسیر بودند، آزاد کرده بودند.

در نتیجه توافق حاصل شده میان مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه با سران گروه فیلق الرحمن، خروج نیروهای وابسته به این گروه مسلح از غوطه شرقی ادامه دارد.

طی یک ماه گذشته، مجموع 27 هزار نفر شامل افراد مسلح و خانوادهایشان به استان ادلب منتقل شده‌اند. استان ادلب از سال 2015 در اشغال گروه‌های تروریستی است.

وزارت دفاع روسیه همچنین در آمار کلی اعلام کرد که از زمان آغاز آتش‌بس انسانی روزانه در غوطه شرقی دمشق، بیش از 135 هزار نفر از مناطق مختلف غوطه شرقی خارج شده‌اند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از شش اسفند ماه سال گذشته عملیات پاکسازی منطقه غوطه شرقی از دست تروریست‌ها را آغاز کردند و این عملیات امروز 29 مارس (9 فروردین ماه) وارد سی‌ودومین روز خود شده است. هم‌اکنون بخش جنوبی غوطه در حال پاکسازی است و تنها منطقه‌ای که باقی مانده، شهر دوما است که در اختیار جیش الاسلام قرار دارد.

کد خبر 401606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha