همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، وزیر امور کهنه سربازان را برکنار و دکترش را به عنوان جانشین وی معرفی کرد.

دیوید شولکین

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مقام‌های کاخ سفید گفتند که «دیوید شولکین» وزیر فعلی امور کهنه سربازان برکنار شده است و ظرف یک یا دو روز آینده این وزارتخانه را ترک می‌کند.

به گفته این مقام‌های آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، «رابرت ویلکی» معاون وزیر دفاع، سرپرستی وزارت امور کهنه سربازان را برعهده خواهد داشت.

طبق گزارشی که بازرس این وزارتخانه تهیه کرده است، شولکین در جریان سفری که به لندن و دانمارک داشت، به طور غیرقانونی بلیت‌های تورنمنت تنیس ویمبلدون دریافت کرده بود. همچنین رئیس دفتر وزیر امور کهنه سربازان تلاش کرده بود تا هزینه سفر همسر شولکین را از بودجه دولتی پرداخت کند.

به دنبال این انتقادات، ترامپ «رونی جکسون» را به عنوان جانشین شولکین معرفی کرد. جکسون از زمان دولت جورج بوش پزشک ریاست جمهوری شده و پرونده پزشکی ترامپ در اختیار وی است.

جکسون در جریان حمله آمریکا به عراق حضور داشت و به عنوان پزشک خدمت می‌کرد.

با برکناری شولکین، وی نیز به فهرست طولانی اخراجی‌ها در دولت ترامپ پیوست. وزیر امور خارجه، رئیس اف.بی.آی، استیو بنون استراتژیست ارشد ترامپ، مایکل فلین و هربرت مک مستر دو مشاور امنیت ملی از جمله افرادی هستند که رئیس جمهوری آمریکا آنها را برکنار کرده است.
بسیاری از افراد دیگر همچون کری کوهن مشاور اقتصادی و «هوپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید نیز جزو فهرست طولانی افرادی هستند که استعفا داده‌اند.

کد خبر 401610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha