پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه ایتالیایی 'لارپوبلیکا' در مقاله‌ای با اشاره به انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ، نوشت: به عقیده بولتون جنگ حلال تمام مشکلات بوده چراکه او نظریه پرداز حمله پیشگیرانه و حامی جنگ دائمی است.

جان بولتون

به گزارش ایرنا از این روزنامه ایتالیایی؛ انتصاب یک فتنه انگیز برای مشاوره در تصمیمات مرتبط با جنگ و صلح نه تنها باعث نگرانی متحدان امریکا بلکه جمهوریخواهان سنتی را نیز بیمناک کرده است که تصور می‌کردند با خروج استیو بنن از صحنه، از شر تندروهای نزدیک به دونالد ترامپ خلاص شده‌اند. اما امروز می‌بینند که جان بولتون یک استیو بنن مسلح است که البته مانند تمامی جنگ افروزان هیچگاه جنگ را از نزدیک ندیده و از پشت میز کارش دیگران را به سوی جنگ و نابودی سوق می‌دهد.

'کریس مورفی' سناتور دمکرات ایالت کانکتیکات عقیده دارد که 'انتصاب بولتون باعث نگرانی نیست، بلکه باعث وحشت است'.

لارپوبلیکا نوشت: بولتون با نگرش افراطی خود در طول عمر سیاسی‌اش یکسره از توسل به قوه قهریه برای مقابله با مشکلات جهان دم زده و میدان جنگ، افق فکری و فرهنگی او را تشکیل می‌دهد. بولتون با تعصب هر چه تمامتر از نظریه حق امریکا برای مداخله نظامی در دیگر کشورها بدون توجه به پیامدهای آن دفاع می‌کند و حتی امروز نیز بعد از گذشت سالها از حمله امریکا به عراق و تبعات ویرانگر آن، به صورت کورکورانه بر درستی آن تاکید می‌ورزد.

بولتون از جمله نومحافظه کارانی است که در دهه اول بعد از سال 2000، فضای سیاسی امریکا و ریاست جمهوری جرج بوش را مسموم کردند و چنین فردی بزودی به نزدیکترین مشاور دونالد ترامپ مبدل خواهد شد.

بولتون جانشین ژنرال مک مستر می‌شود که آخرین نمونه از اعضای کابینه و مشاوران و دستیاران و حتی کارکنان کاخ سفید است که بر اساس تصمیمات ترامپ، مانند برگ خزان فرو می‌ریزند. چنین فردی که هر روز اولین و آخرین نفری است که با رئیس جمهور امریکا ملاقات می‌کند و توصیه‌های خود را به گوش این مرد هفتاد و چند ساله نابالغ و دستخوش تغییرات ناگهانی خلق و خوی زمزمه می‌کند، نظریه‌پرداز حمله پیشگیرانه و حامی جنگ دائمی است. او در سالیان گذشته از خلال سطور روزنامه‌های نو محافظه کار یا برنامه‌های شبکه فاکس یا بنیادهای خصوصی مختلف، 'تغییر رژیم' ایران و لغو توافق هسته‌ای با آن کشور را خواستار بوده است.

کد خبر 401619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha