شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک قاضی آمریکایی با درخواست عربستان سعودی برای کنار گذاشتن شکایات قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مخالفت کرد.

یازده سپتامبر

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، براساس این شکایات، عربستان به کمک برای طراحی حملات 11 سپتامبر متهم شده و این کشور باید میلیاردها دلار غرامت بدهد.

طبق قانون «عدالت در برابر حامیان تروریسم» که به «جاستا» معروف است، خانواده‌های قربانیان می‌توانند، در دادگاه شکایت کنند.

باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا این قانون را وتو کرده بود اما در نهایت کنگره تصمیم وی را ملغی و این قانون را در سال 2016 تصویب کرد. قربانیان حملات 11 سپتامبر می توانند طبق این قانون شکایات خود را مطرح کنند.

«جورج دانیلز» قاضی منطقه منهتن نیویورک گفت که اظهارات شاکیان «دلیلی منطقی» در اختیار وی قرار می‌دهد تا در چارچوب جاستا این پرونده را بررسی کند.

تصمیم دانیلز می‌تواند در مورد شکایت‌ها یا ادعاهای خانواده‌های بیش از سه هزار کشته و 25 هزار نفر از زخمی‌های حوادث 11 سپتامبر و بسیاری از بازرگانان و شرکت‌های بیمه را اعمال شود.

دانیلز گفت که شاکیان می‌توانند ادله و شواهد خود را در مورد «فهد التمیری» و «عمر البایومی» ارائه کنند. التمیری در یک مرکز وابسته به عربستان در شهر «کولور» کالیفرنیا فعالیت می‌کرد. همچنین گفته می‌شود که البایومی نیز افسر اطلاعاتی سعودی‌هاست. شاکیان این دو نفر را متهم کرده‌اند که به هوایپماربایانی که حوادث 11 سپتامبر را ایجاد کردند، کمک کرده‌اند.

«جیمز کریندلر» یکی از وکلای شاکیان گفت از اینکه بررسی این شکایات ادامه پیدا می‌کند، «خوشحال» است.

وی اظهار داشت: ما به دنبال ادامه بررسی این پرونده و کشف حقیقت درباره عربستان سعودی بودیم. بنابراین، تمام ماجرا روشن خواهد شد و نقش سعودی‌ها در حملات 11 سپتامبر آشکار می‌شود.

کد خبر 401629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha