جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در اقدامی غافلگیرانه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به زودی خاک سوریه را ترک می‌کنند.

ترامپ

به گزارش ایرنا، وی که در اجتماعی در ایالت اوهایو سخنرانی می‌کرد، گفت: خیلی زود سوریه را ترک می‌کنیم. بگذاریم دیگران به وضعیت رسیدگی کنند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: باید به کشور خودمان برگردیم؛ جایی که می‌خواهیم باشیم.

ترامپ ادامه داد: هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه خرج کردیم و هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم. ما مدرسه می‌سازیم و آن‌ها هربار آن را منفجر می‌کنند. ولی اگر بخواهید پنجره‌های یک مدرسه در اوهایو را تعمیر کنید، نمی‌توانید پولی بگیرید.
وی با انتقاد از دولت های پیشین آمریکا افزود: زیرساخت های ما در طول تاریخ موجب حسادت جهانیان بوده است. 50 سال به عقب برگردید و ببینید که نگاه ها به ما چگونه بود. حال اما از بسیاری جهات شبیه به یک کشور جهان سومی هستیم و این مایه خجالت است.

این اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در شرایطی است که «هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور ساعتی بعد در کنفرانس خبری روزانه خود، از هر نوع طرح و اقدامی برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه ابراز بی اطلاعی کرد.
آمریکا و چند کشور همپیمان ضدسوری، بدون هماهنگی با دولت قانونی سوریه و به بهانه مبارزه با تروریست ها، از سال 2014 ائتلافی نظامی در خارج از چارچوب سازمان ملل متحد تشکیل داده اند.

این در حالی بود که آن ها خود سناریوی ساقط کردن دولت بشار اسد را با استفاده ابزاری از گروه های تروریستی کلید زده بودند.

کد خبر 401634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha