همشهری آنلاین: شیخ احمد بن عبدالله بن زید آل محمود، رییس مجلس شورای قطر با انتقاد از تحریم های عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه دوحه گفت: اگر کمک ایران نبود، امکان خروج از تحریم را نداشتیم.

شیخ احمد بن عبدالله بن زید آل محمود

به گزارش به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبری قطر، آل محمود در یکصد و سی و هشتمین اتحادیه پارلمان‌های بین المللی که در ژنو سوئیس برگزار شد، اظهار داشت؛ ایرانی‌ها همسایگان ما هستند آنها پس از تحریم قطر از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر به هواپیماها و کشتی‌های ما اجاره عبور دادند اگر آنها این کار را نمی‌کردند، هواپیماهای قطر نمی‌توانستند پرواز کنند.

وی گفت اگر چه قطر موفق شده است تحریم‌ها را بشکند، اما هنوز خانواده‌ها در این کشور و بقیه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در اثر محاصره آسیب زیادی دیده‌اند.

رئیس مجلس قطر در ادامه با بیان اینکه قطر در مقابل تحریم‌ها مقابله به مثل نکرده است، گفت اگر صادرات گاز را به امارات قطع کنیم یک سوم دوبی و ابو ظبی در تاریکی فروخواهد رفت. علاوه بر این 50 هزار مصری در قطر کار می‌کنند و ما می‌توانستیم آنها را بیرون کنیم ولی این کار را نکردیم.

وی گفت؛ آنچه که برای قطر پیش آمد غیر منطقی بود آنها می‌خواستند قیمومیت خود را بر ما اعمال کنند و حاکمیت کشور را نقض و از نظر اقتصادی این کشور را فلج کنند. حتی به ما اعلام کرده بودند باید از برگزاری جام جهانی فوتبال انصراف دهید تا تحریم‌ها رفع شود.

عربستان، بحرین، امارات و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را بستند.

کد خبر 401645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha