جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه دهم فروردین در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی درخطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به سخنان رهبرمعظم انقلاب در مشهد مقدس و شعار سال به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بر خرید کالای ایرانی تاکید کردند چرا که این یک امر واقعی و جدی است.

وی ادامه داد: خرید کالا است که اقتصاد کشور را تقویت می‌کند. این امر و تاثیر آن در اقتصاد کشور و به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید داخلی به جای چرخ‌های تولید خارجی از مهمترین مسایل است.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: خریدار باید احساس کند که اگر یک جنس ایرانی می‌خرد به همین مقدار به اقتصاد داخلی کمک می‌کند و اگر کالای خارجی بخرد به همین مقدار به تولید خارجی کمک می‌کند.

وی در ادامه خطاب به تولید کنندگان کشور افزود: مسئولان تولید برای اینکه خرید کالای ایرانی محقق شود کیفیت کالا را باید بالا ببرند تا بتوانند با کالای خارجی رقابت کنند، اگر چنین شد فرهنگ خرید کالای خارجی کمرنگ می‌شود و بازار قاچاق از رونق می‌افتد البته در این خرید کالای داخلی، این کار باید از خود مسئولان شروع شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: وقتی هم که مسئولان در رابطه با این قضیه موفق شدند و کاری انجام گرفت اعلام کنند و به شعار اکتفا نکنند.
وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین در مشهد مقدس در سخنانشان از مردم که شعارهای اصلی انقلابی یعنی استقلال، آزادی، مردمسالاری، اعتماد به نفس، خودباوری ملی، عدالت و تحقق اهداف دین را حفظ کردند، تشکر کردند.

خطیب جمعه تهران افزود: من به مردم تبریک می‌گویم که در حفظ این انقلاب موفق شدند و رهبر معظم انقلاب هم تایید کردند.

موحدی کرمانی ادامه داد که رهبری یادآور شدند که قبل از انقلاب چه وضع بدی کشور داشت و در سلطه بیگانگان بود. حکومت قاجار با تضمین دولت تزاری روسیه توانسته بود روی پای خود بایستد و رضا خان را انگلیس آورد و برد و محمد رضا را جانشین آن کرد و در 28 مرداد آمریکا محمدرضا را حمایت کرد که تمام اینها نشان می‌دهد که کشور ما رسما در سلطه بیگانه بود و در مقطعی انگلیس و روس تزاری، ایران را بین خود تقسیم کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در رابطه با آزادی هم فرمودند که آزادی هست، بی‌انصافی می‌کنند آنهایی که به دروغ می‌گویند آزادی نیست. آزادی هست، انسان‌ها می‌توانند سخن بگویند و نظرشان را بدهند، این که می‌گویند آزادی نیست یک سخن غلطی است.

وی با بیان این که ایشان در رابطه با اعتماد به نفس هم فرمودند که ما موفق بودیم یعنی ملت احساس کرد قدرت دارد، گفت: این خیلی مهم است چرا که ما می‌توانیم و قادریم و با این احساس این ملت پیروز شد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: رهبری در رابطه با عدالت هم فرمودند که کارهای زیادی صورت گرفته ولی کارهای زیادی هنوز مانده است و با آن هدف ایده‌ال فاصله زیاد داریم.

امام جمعه موقت تهران افزود: ایشان به مساله ظرفیتی که در کشور زیاد است اشاره کردند و فرمودند که از این ظرفیت‌ها کاملا استفاده نشده است. 10 میلیون جوان فارغ التحصیل و 4 میلیون مشغول به تحصیل داریم که باید از آنها استفاده کرد.

وی در ادامه اعتکاف را عمل ارزنده‌ای عنوان کرد و گفت: مردم به ویژه جوانان به آن روی آورده‌اند چرا که فرصت خوبی برای جدا شدن از خانه و در فضای عبادت و معنویت قرار گرفتن و رجوع به فطرت و حسابرسی از خود است.

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه نخست نمازجمعه این هفته تهران نیز با بیان اینکه مهمترین خصوصیت امیرالمومنین علی (ع) عدالت ایشان بود، گفت:امیرالمومنین (ع) توقعات بی‌جای هر فردی را درباره بیت‌المال رد می‌کرد حتی اگر به جنگی مانند جنگ جمل منجر شود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت گفت: شما نیز به امر بودجه حساس باشید و سعی کنید همه از این بودجه بهره‌مند شوند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امیر المومنین (ع) اهمیت حرمت انسانی تاکید فراوانی داشتند، افزود: امام علی (ع) از همه حاکمان خود می‌خواستند با فروتنی با مردم مواجه شوند.

وی گفت: امیرالمومنین (ع) رعایت عدالت و نصایح را بسیار با اهمیت می دانستند و همان طور که شاهد هستیم نهج البلاغه مملو از این نصایح است.

کد خبر 401672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha