همشهری‌آنلاین: مقام‌های افغانستان با اشاره به این‌که انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی باوجود چالش‌های امنیتی و لجستیک در سال جاری برگزار خواهد شد، اعلام کردند مهرماه برای برگزاری انتخابات نهایی شده‌است.

 محمد اشرف غنی،رئیس‌جمهور افغانستان متعهد شده که انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی در کشورش تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. با این حال برگزاری انتخابات در افغانستان بارها به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی در این کشور بیستم اکتبر برگزار خواهد شد.

شرکای بین‌المللی افغانستان در ماه‌های گذشته گروه‌های سیاسی و دولت کابل را برای حصول اطمینان از برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات تحت فشار قرار داده‌اند. این انتخابات آزمونی برای میزان توفیق در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در افغانستان به شمار می‌رود.

در همین حال رئیس هیات سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در این زمینه اظهار کرد: تعیین زمان دقیق برای برگزار انتخابات به مقام‌های افغان این امکان را می‌دهد که از مرحله برنامه‌ریزی به سمت مرحله اجرا حرکت کند.

او خاطرنشان کرد: مشارکت تمامی افغان‌ها در فرآیند انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات تصریح کرد: نیروهای امنیتی به ما اطمینان داده‌اند که در مناطق ناامن عملیات انجام خواهند داد و از امنیت رای‌دهندگان و صندوق‌های اخذ رای اطمینان حاصل خواهند کرد.

در صورتی که دولت افغانستان در برگزاری انتخابات ماه اکتبر موفق ظاهر نشود این انتخابات به فصل زمستان موکول خواهد شد و در این صورت وعده برگزاری انتخابات پارلمانی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری تحقق نخواهد یافت.

کد خبر 401759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha