یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آرنولد شوارتزنگر بازیگر هالیوود و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا این هفته عمل جراحی قلب باز شد و در حال حاضر وضعیت پایداری دارد.

Arnold

به گزارش لایوساینس شوارتزنگر که ۷۰ ساله است روز ۲۹ مارس (۹ فروردین) در مرکز پزشکی سدراس- سینایی در لوس‌آنجلس جراحی شد تا دریچه پولمونری (دریچه شریان ریوی) قلبش تعویض شود.

دریچه پولمونری جریان خون از قلب به سوی ریه‌ها تنظیم می‌کند.

آرنولد قبلاً در سال ۱۹۹۷ برای ترمیم نقصان مادرزادی یک دریچه دیگر قلب، دریچه آئورتی (که در حد فاصل بطن چپ قلب و شریان آئورت قرار دارد)، عمل شده بود.

گزینه‌ای که آرنولد در ابتدا برای تعویض دریچه قلبش انتخاب کرد، شیوه کمتر تهاجمی تعویض دریچه از راه کاتتر بود که در آن یک کاتتر یا سوند باریک از راه ورید به درون قلب فرستاده می‌شود و از طریق آن دریچه جدید در قلب کار گذاشته می‌شود.

اما ظاهر به علت بروز یک عارضه، جراحان مجبور شدند به طور اضطراری عمل جراحی قلب باز انجام دهند. تیم جراحی عمل قلب باز از قبل آماده انجام این کار در صورت بروز مشکل در انجام عمل از راه کاتتر بودند.

در نهایت دریچه پولمونری قلب آرنولد از طریق عمل جراحی قلب باز تعویض شد و او اکنون دوره بهبودی پس از جراحی را می‌گذراند.

آرنولد قبلاً گفته بود که دریچه آئورتی قلبش به طور مادرزادی به جای سه لت معمول، فقط دو لت داشت و پزشکان در سال ۱۹۹۷ این دریچه معیوب را با یک دریچه ساخته‌شده از بافت‌های خود بیمار و نه یک دریچه مکانیکی تعویض کرده بودند.

جزئیات این جراحی در آن زمان اعلام نشده بود، اما کارشناسان می‌گویند اگر گفته‌های آٰرنولد درست باشد، احتمالا عمل جراحی رأس (Ross) بر روی انجام شده بود که در آن دریچه آئورتی قلب با دریچه پولمونری قلب خود فرد تعویض می‌شود و دریچه پولمونری برداشته شده نیز با یک دریچه پولمونری برداشته شده از جسد جایگزین می‌شود.

کد خبر 401766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha