همشهری آنلاین: استقلال با پیروزی برابر الریان به عنوان صدنرشین راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

به گزارش ایسنا، از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، استقلال ایران از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی میزبان الریان قطر بود. این دیدار حساس در نهایت با ۲ گل به سود استقلال پایان یافت و استقلال به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شد.

سرور جپاروف (۴) و وریا غفوری (۵۸ پنالتی) برای استقلال گلزنی کردند.

گونزالو ویرا و هارون از الریان و روزبه چشمی از استقلال نیز با کارت زرد داور کره ای جریمه شد.

شاگردان شفر با پیروزی در این بازی ۹ امتیازی شدند و صعود خود به عنوات می نخست را به مرحله بعد رقابت ها مسجل کردند.

نیمه نخست

گل: در دقیقه ۴، فرشید اسماعیلی با حرکتی تکنیکی بازیکنان الریان را پشت سر گذاشت و با یک پاس در عرض توپ را به جپاروف داد که شوت او با اصابت به بازیکنان الریان از خط دروازه گذشت. داور کره‌ای با چند ثانیه مکث، توپ را گل اعلام کرد.

در دقیقه ۶، فرشید اسماعیلی با حرکتی در عمق، وارد محوطه جریمه الریان شد که در تقابل با بازیکن الریان زمین خورد اما داور اعتقادی به انجام خطای پنالتی نداشت.

در دقیقه ۱۵، بازیکنان استقلال حمله دیگری را روی دروازه الریان تدارک دیدند که تعلل وریا غفوری در پاس دادن به هم تیمی هایش فرصت خوبی را از استقلال گرفت.  

در دقیقه ۱۷، خسرو حیدری از سمت چپ زمین الریان پاسی را برای جپاروف ارسال کرد که شوت این بازیکن از مقابل محوطه جریمه با برخورد به مدافعان حریف دور شد. چند ثانیه بعد داریوش شجاعیان پاس در عرضی را مقابل محوطه شش قدم برای وریا غفوری ارسال کرد که مدافع حریف زودتر از بازیکن استقلال توپ را دور کرد.

در دقیقه ۲۹، سانتر خوب وریا غفوری از سمت چپ زمین الریان در داخل محوطه جریمه شجاعیان رسید اما پاس او به فرشید اسماعیلی را مدافع الریان به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۳۵، در حالی که فرشید اسماعیلی قصد ورود به محوطه جریمه و تک به تک شدن با عمر باری را داشت، ویرا او را سرنگون کرد. ارسال امید ابراهیمی از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سهرابیان با اختلاف اندک از دیرک افقی دروازه الریانبه اوت رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۷، داریوش شجاعیان با حرکت انفرادی خود، بازیکن الریان را مجاب به انجام خطای پنالتی کرد و داور هم به سود استقلال پنالتی گرفت.

گل: وریا غفوری پشت ضربه پنالتی تیمش قرار گرفت و در دقیقه ۵۸ دروازه عمر باری را برای مرتبه دوم باز کرد و استقلال را با دو گل پیش انداخت.

در دقیقه ۶۰، شوت محکم حمد الله از پشت محوطه جریمه الریان با اصابت به تیر دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۷، ضربه داریوش شجاعیان با پای چپ از گوشه محوطه جریمه الریان با اختلاف از بالای دروزاه به اوت رفت.

در دقیقه ۷۷، تاباتا در آستانه گلزنی به استقلال بود که منتظری شوت تاباتا را به کرنر فرستاد و ضربه کرنر هم ثمری برای این تیم قطری نداشت.

این دیدار مهیج در نهایت با پیروزی دو بر صفر استقلال به پایان رسید و آبی پوشان به عنوان تیم نخست گروه Dراهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، خسرو حیدری، داریوش شجاعیان (میلاد ذکی پور ۷۸)، امید ابراهیمی، امید نورافکن، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، آرمین سهرابیان، سرور جپاروف (علی قربانی ۸۱)، روزبه چشمی و پژمان منتظری.

ترکیب الریان: عمر باری، جمعه، علی سناد، گونزالو وریا، محمد علاء الدین (سباستین سوریا ۶۷)، احمد یاسر، کو میونگ جین، احمد الساید (دنیل گوما ۴۶)، موتالی، رودریگو تاباتا، عبدالرزاق حمدالله (عبدالرحمان الحزازی ۷۶).

کد خبر 401825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha